Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Frekwencja dopisała również w Warszawie

Frekwencja dopisała również w Warszawie
2013-10-01

Trzecie regionalne spotkanie branżowe PIAP odbyło się w Warszawie dnia 26 września 2013 roku. Do restauracji „Cuda na kiju” w samym sercu Warszawy licznie przybyli przedstawiciele firm członkowskich PIAP oraz przedstawiciele firm z branży artykułów promocyjnych, nie będących członkami stowarzyszenia.

 

Głównym celem  spotkań  regionalnych PIAP jest poznanie aktualnych bieżących problemów rynku artykułów promocyjnych, zastanownie się w jaki sposób można je rozwiązać, poznanie potrzeb i problemów agencji reklamowych względem dostawców, uzyskanie informacji jaką rolę Polska Izba Artykułów Promocyjnych ma odegrać w rozwiązaniu bieżących ważnych problemów branży. Ważnym celem jest również integracja branży i wzajemne poznanie się.

 

Z uwagi na bardzo liczny udział w spotkaniu reprezentantów agencji reklamowych, uczestnicy spotkania podkreślali, iż ważną kwestią powinno być uświadamianie, edukowania klienta końcowego w sprawach dotyczących składanych zamówień i współpracy z agencjami reklamowymi informowanie m.in. na temat korzystania z wzorów produktów oraz uświadamiania klientom, że agencje reklamowe są właścicielami projektów, które przygotowują w celach realizacji zamówienia. W praktyce bardzo często zdarza się, że klient końcowy wykorzystuje pracę agencji reklamowych, które przygotowują ofertę, następnie rezygnują z ich usług. Edukować powinien PIAP jak również bezpośrednio same agencje reklamowe w bezpośrednim kontakcie z klientem końcowym.

Przedstawiciele firm branżowych wnieśli również pomysł stworzenia tzw. czarnej listy firm ( wedle ustalonych wcześniej kryteriów), czarna lista miałaby funkcjonować na zasadzie przesyłanych niepodważalnych negatywnych opinii kontrahentów danej firmy. Głównym celem pomysłu miałoby być wyłonienie nieuczciwych, nierzetelnych firm z branży i publikowanie jej za pośrednictwem organizacji. W tym przypadku, ze względu na ochronę danych osobowych, PIAP musi zasięgnąć opinii prawnej.

Nawiązaniem do poprzedniego tematu była również propozycja wprowadzenia obowiązkowego uczestnictwa w programie Gwiazdy PIAP dla każdego z Członków organizacji ( kryteria ustalone z góry przez PIAP), co w praktyce prowadziłoby do poddania się wzajemnej ocenie zarówno pozytywnej jak i negatywnej wewnątrz organizacji. Propozycja zostanie rozważona przez Zarząd PIAP.

 

Uczestnicy spotkania zwrócili się również do PIAP z pytaniem czy Izba może występować w imieniu Członków do instytucji publicznych w sprawach dotyczących m.in. naruszenia praw przetargów publicznych ( w przypadkach gdy następuje niepodważalne naruszenie tych praw np. weryfikację produktów według ich specyfikacji, w przypadku gdy dany towar jest niezgodny z zamówieniem).

Padła również propozycja zorganizowania podczas kongresu RemaDays 2014 konferencji dla instytucji publicznych, które są potencjalnymi klientami agencji reklamowych w celu edukowania w zakresie współpracy z agencjami reklamowymi jak również uświadomieniem zwrócenia większej uwagi na jakość zamawianych produktów.

 

Agencje reklamowe PIAP zwróciły się również z propozycją aby PIAP promował i polecał firmy z danego regionu instytucjom publicznym, wcześniej jednak firmy musiałby wyrazić na to zgodę i jasno określić region w którym dana firma miałaby być promowana.

Trzecie już spotkanie regionalne pokazało, że na rynku wciąż są rozmaite tematy, problemy dotykające branżę, niestety nie każdy problem można zawsze rozwiązać.
Sami uczestnicy rynku powinni dołożyć wszelkich starań aby polityka ich działalności była fair play i nie godziła w interesy innych firm z branży.

PIAP ze swojej strony dołoży wszelkich starań aby tematy, które poruszane były na spotkaniach wdrażać w życie, ułatwiając po części funkcjonowanie na rynku firmom z branży.

O szczegółach kolejnego regionalnego Spotkania PIAP będzie informowało Biuro Zarządu PIAP.

 

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych. Ma ona na celu reprezentowanie i dbanie o interesy tych firm. Jest organizacją konsolidującą branżę, partnerem do rozmów z decydentami kształtującymi zewnętrzne warunki funkcjonowania, organizatorami targów i mediów. Izba jest partnerem do kontaktów z podobnymi stowarzyszeniami z innych krajów. Obecnie PIAP wraz z Członkami Założycielami liczy ponad 140 Członków. Liczba ta rośnie w ostatnich miesiącach w związku z aktywizacją działań marketingowo-promocyjnych Izby.

Więcej informacji o Izbie na stronie: www.piap-org.pl

Kontakt dla mediów:

Katarzyna Wojniak, biuro@piap-org.pl | tel. 0791 354 426