Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Fotolia przedstawia Mike’a Harrisona, piątego artystę kolekcji TEN 2

Fotolia przedstawia Mike’a Harrisona, piątego artystę kolekcji TEN 2
2013-05-06

Mike Harrison to majowy artysta, który pokaże swoją pracę pod tytułem „Just a game” już 10 maja. Będzie ona dostępna do darmowego pobrania w formacie pliku .PSD, przez kolejne 24 godziny.

Drugi sezon Kolekcji TEN Fotolii zaprasza wszystkich użytkowników Internetu w podróż dookoła świata cyfrowych kreacji, razem z najlepszymi artystami, pochodzącymi z krajów w których działa bank zdjęć. Co ciekawe, pierwsze cztery prace pobrano ponad 110 tys. razy, w dniu ich opublikowania.

 

Dla projektu TEN, Mike Harrison idealizuje zwierzęcą energię

 

Być częścią projektu TEN to naprawdę cudowne doświadczenie. Dla mnie możliwość reprezentowania Wielkiej Brytanii, to ogromny zaszczyt, szczególnie, że jest tu tak wielu wspaniałych artystów. Chciałem stworzyć coś wzorując się na silnym zwierzęciu, dzięki czemu mógłbym pokazać duże pokłady energii i kompleksowość. Dlatego, jako motyw przewodni, zdecydowałem się wykorzystać wizerunek byka. Chciałem stworzyć ilustrację luźno bazującą na walkach byków, dodając jednak do tego bardziej zabawne aspekty, poprzez użycie konkretnych kolorów i elementów – wyjaśnia Mike Harrison.

Jego kolorowa i rewolucyjna kompozycja, łącząca sztukę tradycyjną i cyfrową, jasno oddaje „sedno energii”. – Pracę tworzyłem bez żadnego, wcześniej przyjętego porządku, posiłkując się obrazami z Fotolii oraz elementami namalowanymi ręcznie. W trakcie procesu tworzenia nieustannie reorganizowałem wszystkie elementy, żeby sprawdzić gdzie będą wyglądały najlepiej. Mieszałem materiały i zmieniałem strukturę poszczególnych warstw, aby otrzymać homogeniczną i czystą graficznie kompozycję – dodaje Mike.

 

Samouk i człowiek renesansu

 

Mike Harrison jest 28-letnim grafikiem freelancerem i ilustratorem z Londynu. Ten artysta samouk odkrył swoją pasję do sztuki cyfrowej w trakcie uniwersyteckiego kursu nowych technologii. Wpływ szerokich zainteresowań i nietypowego startu można dostrzec w jego eklektycznych pracach, w których łączy współczesność z tradycją. Rysunki, ilustracje, typografia, a także fotografia, obrazy 3D, projekty animowane oraz projekty stron internetowych – Mike Harrison lubi wciąż próbować nowych technik, aby nieustannie doskonalić swój warsztat artystyczny.

 

Energia jako siła napędowa kreatywności

 

Mike Harrison czerpie oraz znajduje inspiracje w „energii życia”: – to tak jakbyś patrzył na życie przez okno w pociągu. Wywołuje to u mnie mechanizm nieświadomego myślenia. Zobaczenie lub usłyszenie czegoś może zaowocować nowym pomysłem dopiero po kilku tygodniach, a ja nie jestem w stanie przypomnieć sobie jego źródła.

Jego surrealistyczne i żywiołowe prace zapewniły mu rozpoznawalność na całym świecie, dzięki czemu mógł pracować dla tak dużych klientów jak Nike oraz Wall Street Journal. Jego dzieła były także publikowane w uznanych magazynach m.in. w Computer Arts oraz IdN. Do tematów, które najchętniej ilustruje, należą sport oraz artykuły redakcyjne: – W sporcie mogę znaleźć tę stymulującą energię, którą później przenoszę na moje prace. Natomiast w ilustracjach do artykułów redakcyjnych pociąga mnie przenoszenie wydarzeń na poziom wizualny – czasami obraz wywiera większy wpływ niż słowa – zaznacza Mike.

Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artysty oraz jego techniki pracy. Pierwszy z nich, obrazujący codzienność Mike’a, będzie dostępny na dedykowanej stronie TEN na Facebook od 7 maja. Drugie wideo na temat techniki pracy artysty będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 10 maja na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN.

Plik .PSD z pracą Mike’a Harrisona będzie dostępny za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 10 maja 2013 roku o godz. 10.00.

 

O projekcie TEN Fotolia

 

Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik .PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku .PSD, w którym będzie można zobaczyć wszystkie warstwy i wykorzystane techniki. Projekt TEN wspierają międzynarodowi partnerzy Adobe i Wacom, a także lokalni Wilogo, EIZO, Ilford, Eduweb.pl oraz Digart.pl. Twórcami drugiej edycji projektu jest 10 uznanych międzynarodowo artystów, z takich państw jak: Argentyna, Brazylia, Korea, Japonia, Rosja, Polska, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania i Niemcy[1].

Dodatkowe informacje na temat kolekcji TEN można znaleźć na stronie http://tenbyfotolia.com, skąd również można pobrać press kit (folder Menu, zakładka Koncepcja) oraz dedykowanej stronie na Facebooku.

 

***

 

Informacje dodatkowe o banku zdjęć Fotolia

Fotolia, wiodący w Europie bank zdjęć typu microstock, z siedzibą w Nowym Yorku, dostarcza swoje usługi dla klientów 22 krajów i regionów, w 13 różnych językach. Posiadając w swoich zasobach wybór ponad 22 milionów obrazów cyfrowych i klipów wideo, Fotolia oferuje jedną z największych na świecie baz obrazów cyfrowych wysokiej jakości. Ponad 3,9 miliona osób wybiera serwis Fotolia jako źródło zdjęć, ilustracji, grafik wektorowych i wideo HD royalty-free w przystępnej cenie. Wraz z pojawieniem się Kolekcji Infinite, Fotolia stała się pierwszym ogólnoświatowym microstockiem oferującym obrazy pochodzące od profesjonalnych agencji, jak i artystów niezależnych. Przywództwo serwisu Fotolia w sektorze obrazów cyfrowych jest rozpoznawalne poprzez szeroką współpracę, m.in. z Associated Press.

Dołącz do serwisu Fotolia na Facebooku i Twiterze.

Kontakt dla mediów w Polsce:

Beata Jaroszewska

Dyrektor Operacyjny Fotolia

beata@fotolia.com

Tel. +48 22 389 70 52

Agencja PR:

Karolina Szaflarska

karolina.szaflarska@globalbrand.pl

Tel. + 48 22 428 27 82

 


[1] [1] Gustavo Brigante (10 stycznia), Soonguy Gwon (8 lutego), Adhemas Batista (8 marca), Marumiyan (10 kwietnia), Mike Harrison (10 maja), Alexander Otto (10 czerwca), Alexey Samsonov (10 lipca), Sergio Del Puerto (10 września), Alberto Seveso (10 października), Piotr Jaworowski (8 listopada)