Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Formy reklamy wizualnej – jak dotrzeć do konsumenta?

Formy reklamy wizualnej – jak dotrzeć do konsumenta?
2023-04-06


Z reklamą wizualną obecnie można się spotkać w wielu miejscach. Króluje ona głównie na obszarach miejskich, chociaż coraz częściej jest stosowana również poza dużymi miastami. Jest to typ reklamy, której treść w głównej mierze przekazywana jest za pomocą obrazu. Jej zadaniem jest nakłonienie odbiorcy do zakupu danej usługi lub produktu. Podstawowymi elementami reklamy wizualnej jest obraz oraz oryginalny slogan, który ma wywołać pewne skojarzenia i budować świadomość o istnieniu danej marki. Skuteczność reklam wizualnych jest niezwykle wysoka, przez co bardzo chętnie jest ona wykorzystywana przez wielu przedsiębiorców. Jakie są jej najpopularniejsze odmiany? Podpowiadamy!

Reklamy świetlne – najpowszechniejsza forma reklamy wizualnej

Reklama świetlna to jedna z najbardziej rozpowszechnionych form reklamy wizualnej. Jest ona wykorzystywana już od wielu lat przez różne firmy i marki. Rozwój bardzo nowoczesnej technologii ledowej przyczynił się do jeszcze większego zainteresowania tą formą reklamy. Dzięki niej możliwa jest realizacja najbardziej oryginalnych i wyróżniających się pomysłów. Wśród innych zalet ledowych reklam świetlnych znajduje się możliwość przygotowania bardziej widocznych i wpadających w oko grafik oraz fakt, że nie generuje ona dużych kosztów. Ponadto ledowa reklama świetlna jest w pełni bezpieczna dla środowiska. Reklamy świetlne mogą przybierać różne formy. Najczęściej można się spotkać z takimi rozwiązaniami jak podświetlane litery przestrzenne, kasetony i pylony.

Banery reklamowe – łatwy sposób na dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów

Kolejną formą reklamy wizualnej są banery reklamowe. Mają one postać wielkoformatowych plakatów, które można umieścić na specjalnym stelażu lub w innym dowolnym miejscu, wykorzystując do tego opaski zaciskowe. Bardzo dużym atutem banerów reklamowych jest to, że są łatwe w transporcie, a ich montaż i demontaż jest bardzo prosty i bezproblemowy. Dzięki temu firmy mogą zachęcić do skorzystania ze swoich usług lub produktów zróżnicowaną grupę odbiorców. Banery reklamowe na tle innych form reklamy wizualnej wyróżniają się swoim wielkogabarytowym charakterem. Właśnie z tego powodu doskonale sprawdzą się w przypadku firm, którym przede wszystkim zależy na czytelności obrazu i tekstu. Z takich rozwiązań najczęściej korzystają firmy, dla których skuteczność przekazu ma priorytetowe znaczenie.

Szyldy reklamowe – forma reklamy wizualnej, z którą mamy styczność każdego dnia

Szyldy reklamowe to forma reklamy wizualnej, która nieco się różni od tych opisywanych wcześniej. Szyldy reklamowe są przede wszystkim znacznie mniejsze niż reklamy świetlne czy banery reklamowe. Zazwyczaj pełnią one dwie funkcje – reklamową i informacyjną. Przedsiębiorcy wykorzystują je do poinformowania potencjalnych klientów o swojej obecności w danym miejscu. Szyldy reklamowe najczęściej mają postać zewnętrznej tablicy lub urządzenia, na którym znajdują się wszystkie najważniejsze informacje o prowadzonej działalności.

Jaki widać, reklama wizualna może przybierać bardzo różne formy. Reklamy świetlne oraz banery i szyldy reklamowe to tylko niektóre z najbardziej rozpowszechnionych przykładów. Szeroką ofertę elementów identyfikacji wizualnej oferuje producent reklam Quadland.