Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Facebook vs Instagram – które medium lepiej wyzwala potencjał małej marki?

Facebook vs Instagram – które medium lepiej wyzwala potencjał małej marki?
2022-03-31

 

Facebook i Instagram to dwie najpopularniejsze platformy społecznościowe na świecie. Należące do koncernu Meta portale, są nie tylko bezlitosnymi pożeraczami czasu wolnego – stanowią potężne narzędzia reklamowe, z których z powodzeniem korzystają duże i małe firmy z całego świata. Która z platform jest lepiej przystosowana do potrzeb Twojej marki? Zobacz, co sądzi na ten temat zespół wrocławskiej agencji social media Frank&Greg.

 

Zrozumieć markę, dotrzeć do klienta – poznaj modelową firmę

Aby ustalić, który z kanałów społecznościowych przyniesie największe korzyści, należy zgromadzić jak najwięcej informacji na temat naszej marki i jej klientów. Wyobraźmy sobie mały zakład jubilerski, oferujący swoje produkty zarówno poprzez butik, jak i sklep e-commerce. Asortyment jest skierowany dla młodych kobiet w wieku (18-30 lat), szukających oryginalnej biżuterii w optymalnej cenie.

Modelowa klientka butiku ceni wzory inspirowane ezoteryką oraz możliwość personalizacji produktu. Gustuje w kameralnych kolekcjach, skierowanych do wąskiej grupy odbiorczyń. Przeglądając profile marki na kanałach społecznościowych, oczekuje możliwości zakupu produktu (bądź karty podarunkowej), obejrzenia biżuterii w stylizacji czy przeczytać praktyczne porady na temat doboru akcesoriów.

Z jakimi problemami mierzy się zarysowana przez nas marka? Firma boryka się z konkurencją zarówno ze strony popularnych sieciówek o dużych budżetach reklamowych jak i podobnych, małych, polskich biznesów jubilerskich.

Zadaniem agencji social media jest sprawić, aby oferta sklepu wyróżniała się na tle konkurencji oraz zbudowanie społeczności silnie związanej z daną marką, wspierając pośrednio zwiększenie sprzedaży. Z pomocą może przyjść nam potencjał mediów społecznościowych.

 

Potrzeby Seller Persony

Nasza Seller Persona, czyli wyżej opisana modelowa firma, w ramach współpracy z agencją social media wypracowała 3 podstawowe cele strategiczne, które w znacznym stopniu usprawnią sprzedaż:

  1. Docieranie z ofertą do szerokiego grona odbiorców – w tych dążeniach sklep będą wspierać atrakcyjne treści graficzne czy przykuwające wzrok sesje produktowe. W dalszej części tekstu zastanowimy się jakich efektów, możemy się spodziewać dzieląc się tymi samymi fotografiami na Instagramie i Facebooku,
  2. Budowanie wizerunku eksperta – w osiągnięciu tego celu pomogą wszelkiego rodzaju Q&A, live’y w których odsłaniamy kulisy powstawania nowej kolekcji, wywiad z jubilerem współpracującym z marką czy opublikowanie e-booka branżowego i jego promocja na kanałach społecznościowych,
  3. Budowanie więzi z odbiorcami – to jeden z najważniejszych filarów współczesnego marketingu, w jego realizacji pomoże troska o jakościowa i sprawną komunikację na skrzynkach odbiorczych czy pozostawanie w relacji z klientkami po transakcji.

 

Facebook i Instagram w służbie małej marce

Czy marka powinna wybrać jeden kanał komunikacji? A może dopiero synergia mediów społecznościowych pozwoli osiągnąć maksymalnie wysoki wynik sprzedażowy? Specjalistki od marketingu, działające we wrocławskiej agencji social media Frank&Greg podkreślają różnice obu platform i wskazują na odmienne korzyści:

Cel nr 1 – atrakcyjne treści wizualne

Agencja Frank&Greg wskazuje na wagę treści wizualnych i tłumaczy dlaczego nie warto ograniczać się do jednego kanału komunikacji:

Na obu kanałach (Facebook i Instagram) obraz jest bardzo ważny. Należy zadbać o jego jakość i kompozycję. Warto zwrócić uwagę, czy dane zdjęcie pasuje do dotychczasowej koncepcji, zwłaszcza jeśli chodzi o feed na Instagramie. Profesjonalne, spójne feedy, nawiązujące do identyfikacji wizualnej marki, są mocnym trendem.

Prawdopodobnie większy zasięg i większą ilość polubień zdobędą te, opublikowane na Instagramie. Nie należy jednak ignorować z tego powodu Facebooka – grupy odbiorców nie zawsze są tożsame na tych kanałach.

Cel nr 2 – kreowanie wizerunku lidera w branży za pomocą Q&A i live’ów

Live’y i Q&A pozwalają wykorzystać potencjał dwukierunkowej komunikacji, gdzie nastawiamy się na potrzeby, cele i pragnienia klientów. Interakcje z użytkownikami nie tylko dbają o szczere relacje, ale również umożliwiają marce pokazanie się z najlepszej strony, co podkreślają specjalistki z agencji social media:

Live’y zdobyły ogromną popularność na Facebooku, są wygodne pod względem technicznym – właściciel sklepu od razu widzi dane użytkownika, łatwiej je zapamiętuje, a później identyfikuje.

Live’y na Instagramie przyciągną nieco młodszą widownię, taka jest specyfika tej aplikacji. W obu przypadkach warto zadbać o oprawę wizualną. Nie należy zapominać o odpowiednim sposobie komunikowania - sztuka (auto)prezentacji jest w tym wypadku kluczowa.

Treści typu Q&A na pewno łatwiej zorganizować na Instagramie. Dzięki specjalnemu okienku na stories, użytkownicy mogą zadawać pytania, a moderatorzy konta bezpośrednio na nie odpowiadać. To na pewno najłatwiejszy sposób na organizację tego typu interakcji.

Cel nr 3 – tworzenie zaangażowanej społeczności wokół marki

Agencja Frank&Greg wskazuje również na różnice w sposobach kontaktu z odbiorcami na Facebooku i Instagramie, podkreślając korzyści dla marki:

Sposób budowania więzi z odbiorcą na Facebooku i Instagramie nieco się różni. Facebook to miejsce, w którym można pisać dłuższe posty, publikować bezpośrednie linki (np. do bloga firmowego) czy stworzyć grupę zrzeszającą fanów danej marki lub tematu. Oprócz tego, do Facebooka podpięty jest Messenger, obecnie jeden z najpopularniejszych komunikatorów sieciowych.

Instagram ma nieco okrojone możliwości, jednak większe zasięgi. Na Instagramie warto nawiązywać interakcje poprzez stories - ankiety, quizy, wspomniane wcześniej Q&A czy filmiki. W obu przypadkach nie należy zapominać o bieżącej moderacji komentarzy, czasem wystarczy po prostu lajk. Warto też obserwować wzmianki, oznaczenia i hashtagi związane z naszą firmą, z których chętnie korzystają Instagramowicze! 

 

Postaw na profesjonalne prowadzenie Facebooka i Instagrama. Postaw na Frank&Greg

Prowadzenie Facebooka czy Instagrama to jedne ze specjalizacji wrocławskiej agencji Frank&Greg. Chcesz zadbać o podstawy marketingu Twojej firmy i wdrożyć skuteczne strategie komunikacyjne na najpopularniejszych kanałach społecznościowych? A może zależy Ci na działaniach dodatkowych? Nagrywaniu inspirujących podcastów, prowadzeniu live’ów z zaproszonymi gośćmi czy kreatywnych sesjach produktowych? Już dziś zapoznaj się z pełna ofertą agencji Frank&Greg i wybierz usługi, które pozwolą Twojej marce rozwinąć skrzydła. 


Źródło: Agencja Social Media Frank & Greg