Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Eko gadżety - ekologiczne wyzwanie branży reklamowej

Eko gadżety - ekologiczne wyzwanie branży reklamowej
2021-03-24


Trend eko jest obecny na rynku reklamowym od kilkunastu lat, jednak w ostatnich latach wyraźnie przybiera na sile. Alarmujące badania naukowe dotyczące stanu środowiska i jego wpływu na nasze zdrowie, wreszcie przedarły się do dyskusji społecznej prowadzonej w mediach i na politycznych salonach. Dojrzewa również nowe, świadome pokolenie, dla którego dbałość o naturą jest codziennym nawykiem, wręcz modą.

Mamy w Polsce ponad 3 mln wegan i co najmniej dwa razy tyle osób ograniczających spożycie mięsa produkowanego przemysłowo. Nowe zachowania vege i eco wpływają na decyzje konsumenckie i zakupowe szeroko i naturalnie odbijają się na strategiach rozwojowych firm. Wręcz wywracają je do góry nogami. Zaangażowanie w ekomarketing stało się wyznacznikiem nowoczesności, szerokich horyzontów, wysokich standardów zarządzania i podążania za sytuacją globalną. Nie trzeba być wróżką, by przewidzieć, że ta retoryka utrzyma się na rynku jeszcze co najmniej kilka dobrych lat.

Producenci ekologicznych gadżetów reklamowych zacierają ręce, a duzi importerzy i importerzy dostosowują ofertę do aktualnych potrzeb. Zapowiedzi są ambitne - w najbliższych latach katalogi z gadżetami reklamowymi mają być wolne od tworzyw sztucznych. Filozofia Zero Waste i Recyklingu przenika do branży, gdzie dominowały "brudne" tworzywa sztuczne. Eko gadżety reklamowe to obecnie eko słomki, eko torby z nadrukiem, ekologiczne butelki na wodę, eko długopisy, pendrive i setki innych z przedrostkiem "eko". Ta lista powiększa się każdego dnia. Ekologia była również głównym tematem Targów PSI 2020 w Dusseldorfie, gdzie koncentracja na niej dosłownie wylewała się z każdego stoiska i każdej oferty. Europejskie trendy przychodzą do Polski z kilkuletnim opóźnieniem, jednak  jeśli już są to na stałe i nie przeszkadza im nawet pandemia.

Ochrona środowiska w którym żyjemy to po prostu obszar, którym musimy się zająć we własnym interesie. Jak przekonuje David Attenborough w filmie "Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość", natura da radę bez ludzkości. My nie damy i być może wyginiemy jak dinozaury. Więc - by nie stać się marketingowymi dinozaurami - warto zaprząc firmowy marketing do szerszej, społecznej wizji, niż tylko bieżącej sprzedaży.

Ekologiczne gadżety reklamowe, które wręczamy przy okazji promocji lub budowania bliższych relacji mogą stać się również ambasadorem ważniejszych spraw oraz naszym manifestem w służbie ogółu. Łatwo wpasowują się w najnowsze taktyki marketingowe: storytelling, budowanie zaangażowania odbiorców i marketing narracyjny. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie, by do tej wielkiej lokomotywy, która ciągnie komunikację rynkową wielu firm, dopiąć też nasz wagon i pojechać nim w słuszną stronę, póki jeszcze można się tym wyróżnić. Marketing zaangażowany społecznie daje nam ciągle extra bonus - większą siłę dotarcia.