Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

E-mail marketing: Najlepszy i najgorszy dzień na wysyłanie wiadomości e-mail

E-mail marketing: Najlepszy i najgorszy dzień na wysyłanie wiadomości e-mail
2011-06-06


E-mail marketing jest jednym z lepszych narzędzi rozwijania biznesu w Internecie. I jak to wszędzie, również tutaj istnieją strategie bardziej i mniej skuteczne. Są dni, w których wskaźnik otwarć jest większy ... oraz takie, w których jest mniejszy. Skąd to wiemy?

Mark Joyner, czołowy specjalista od marketingu internetowego dowiódł w testach, że najlepszym dniem tygodnia na wysyłanie wiadomości e-mail jest piątek. Możemy wtedy oczekiwać największej sprzedaży, jeśli to e-mail promocyjny, odsyłający na przykład na list sprzedażowy, lub squeeze page. Z kolei dniem, w którym odnotowuje się największą ilość otwarć i kliknięć w link (odsyłający na przykład do nowego wpisu na blogu) jest czwartek.

 

Wyniki testów Marka Joynera w 4 punktach:

1. E-maile wysyłane w piątek dają co najmniej o 23% większą sprzedaż niż e-maile wysyłane w inne dni tygodnia. Piątek, pod względem sprzedaży, daje o 89% lepszą skuteczność w stosunku do najgorszego dnia (środa).

2. E-maile wysyłane we wtorek mają najniższy procent otwarć i kliknięć.

3. E-maile wysyłane w środę generują najmniejszą sprzedaż.

4. Czwartek jest najlepszym dniem pod względem otwarć (open-rate) i kliknięć (click­through rate).

Powyższe “odkrycia” są wynikiem wielokrotnych testów. Teraz wyobraź sobie, jakie mają dla Ciebie znaczenie: Wystarczy, że zmienisz dzień, w którym wysyłasz bezpośrednią ofertę sprzedaży i tylko dzięki temu, możesz zarobić aż o 89% pieniędzy więcej ...A przecież chcesz zrobić wszystko, aby zmaksymalizować swoje końcowe rezultaty, prawda? I pozornie niepozorny dzień tygodnia może znacząco na nie wpłynąć.

A co z czasem? Czy ma jakikolwiek wpływ? Wyniki testów przeprowadzonych przez Marketing­ Sherpa dowodzą, że TAK:

“Wskaź­nik otwarć e-maili wysyłanych w okolicach godziny 9:00 przewyższa wskaźnik e-maili wysyłanych w okolicach południa o 10% i dają o 15% więcej kliknięć w porównaniu do godziny 16:00.” Skąd takie różnice? Prawdopodobnie wynikają z faktu, że większość ludzi sprawdza skrzynkę pocztową rano, przed pracą ... lub w pracy, po odpaleniu komputera.

Jakie są Twoje doświadczenia? Robiłeś testy? Zauważyłeś różnice? Napisz o tym w komentarzu.

 

Żródło: www.totalcopywriting.pl