Aktualności
Drukowanie katalogu – 5 przydatnych wskazówek do zapamiętania

Tradycyjnie firmy zawsze polegały na kreatywnych reklamach, takich jak katalogi, broszury i inne narzędzia marketingu bezpośredniego, aby dotrzeć do klientów. Celem katalogów jest kształcenie docelowych odbiorców na temat organizacji, produktów i usług. Dobrze zaprojektowany katalog nie tylko może wzbudzić zainteresowanie kupującego, ale także przekonwertować go na lojalnego klienta.
Dlaczego warto?
Katalogi są często uważane za narzędzie marketingowe dla małych i średnich firm, jednak tak naprawdę to te ogromne przedsiębiorstwa czerpią z nich najwięcej korzyści. W rzeczywistości, offline lub online, ludzie nadal wolą sprawdzać informacje przed zatrudnieniem danej firmy lub kupieniem jakiegokolwiek produktu. Nawet popularność nowszych narzędzi marketingu internetowego nie wpłynęła na zaprzestanie używania katalogów, ponieważ te wysokiej jakości mają dłuższy okres trwałości i stanowią stałe źródło wiedzy dla klientów.
5 wskazówek dotyczących drukowania katalogów
Wiele firm podejmuje się projektowania i drukowania katalogów bez zastanowienia się nad pewnymi niuansami, które mogą doprowadzić do fiaska ostatecznej wersji. Różnica między katalogiem wysokiej a niskiej jakości zależy nie tylko od tego, jak obie wersje wyglądają, ale również od mniej oczywistych kwestii. Oto lista 5 praktycznych wskazówek dotyczących drukowania katalogów, które pomogą Ci stworzyć imponującą i świetnie wyglądającą reklamę:
1. Bądź innowacyjny i oryginalny
Być może najważniejszym czynnikiem podczas projektowania katalogu jest uczynienie go innowacyjnym i oryginalnym. Powinny znaleźć się w nim wszystkie informacje odnośnie firmy i produktów lub usług, jednak nie może to wyglądać zbyt schematycznie. Ważne jest również, aby mieć wiele pomysłów na wypromowanie katalogu, aby wyprzedzić konkurencję.
2. Wybierz odpowiednią drukarnię
Nawet idealnie stworzony projekt nie będzie nic warty, jeśli zdecydujesz się skorzystać z usług firmy, która nie będzie w stanie wydrukować go w profesjonalny sposób. Dodatkowym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę jest to, czy drukarnia może udzielić Ci pomocy eksperta. W ofercie drukarni JKB Print znajdziesz nie tylko możliwość wydrukowania katalogów w różnych rozmiarach, na wielu rodzajach papieru, ale również firma zapewnia wysoką obsługę klienta, dzięki czemu na każdym etapie będziesz kontrolować stan projektu. Sprawdź ofertę na stronie https://www.jkbprint.pl/katalogi
3. Zainwestuj w papier
Używanie papieru o wysokiej gramaturze może kosztować więcej, ale ostateczny wydruk wygląda bardziej profesjonalnie i może pomóc przekonać klienta o Twojej niezawodności i profesjonalizmie.
4. Przyjrzyj się rozdzielczości
Obrazy i grafika powinny mieć co najmniej 300 dpi, aby zapewnić wysoką jakość wydruków. Niestety wiele firm decyduje się na niską jakość obrazów, aby zaoszczędzić na kosztach, co w konsekwencji przekłada się na nieczytelny i nieatrakcyjny katalog.
5. Poświęć uwagę okładce
To okłada decyduje o tym, czy ktoś zechce chwycić za katalog i przejrzeć jego zawartość. Jeśli więc będzie niedopracowana lub nieestetyczna, to stracisz szansę na pozyskanie potencjalnego klienta.