Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Druk wizytówek - zanim zamówisz, skup się na projekcie

Druk wizytówek - zanim zamówisz, skup się na projekcie
2020-01-29


Wizytówka to jeden z podstawowych materiałów reklamowych, nieodzowny dla każdego przedsiębiorcy. Zawiera nie tylko dane firmy, ale również elementy identyfikacji wizualnej, zatem od jej prawidłowego zaprojektowania zależy, czy będzie reklamą firmy, czy odstraszy klientów. Zanim zamówisz druk wizytówek sprawdź, czy Twój projekt zawiera wszystkie obowiązkowe elementy.

  1. Zanim zamówisz druk wizytówek zweryfikuj swój projekt
  2. Drukarnia internetowa czy stacjonarna?
  3. Projekt i druk online w pakiecie

W projekcie wizytówki ważny jest każdy detal. Ten niewielki kartonik ma ogromną moc, dlatego warto zadbać, aby informacje układały się w logiczny, przejrzysty sposób, tak aby nie trzeba ich było szukać wzrokiem. Obowiązuje zasada przydatności - na wizytówce powinny się znaleźć jedynie informacje wartościowe dla klienta, bez zbędnych ozdobników, utrudniających odczytanie treści wizytówki.


Zanim zamówisz druk wizytówek zweryfikuj swój projekt

Zasady obowiązujące przy projektowaniu wizytówek są z pozoru łatwe do wykorzystania, jednak w rzeczywistości wiele osób ma z nimi problem. W efekcie powstają wizytówki przeładowane informacjami, z niedopasowanymi fontami i grafiką, a nawet kłócącymi się ze sobą kolorami. Dobra wizytówka jest elegancka.  Wielkość liter pozwala na jej swobodne odczytanie, ma krój pisma dopasowany do branży, a pogrubieniami czy kursywą zaznaczone wyróżnienia najważniejszych informacji. Ciekawy projekt wizytówki opiera się na kontrastach, np. kolorystycznych lub w kroju pisma, oraz zawiera niewielką, wolną od zadruku przestrzeń, na której można zrobić krótką, treściwą notatkę.


Drukarnia internetowa czy stacjonarna?

Równie ważny jak projekt jest sposób i metoda drukowania. Wybrać należy gramaturę i rodzaj papieru, od których zależy trwałość wizytówki i jej ogólny wygląd. Najbardziej popularnym i najtańszym rozwiązaniem jest papier kredowy o gramaturze 350g. Wizytówkę można lakierować i foliować, pokryć folią soft-touch, czy wykonać w technologii multiloft. Wybór odpowiedniego rozwiązania ma związek z efektem, jaki chcesz uzyskać, i budżetem, jakim dysponujesz. Właściwą metodę druku i materiał pomoże wybrać doświadczona drukarnia internetowa, np. Drukomat.

Druk online to coraz częściej wybierana forma drukowania wizytówek. Pozwala zaoszczędzić czas, a często również pieniądze, ponieważ oferty drukarni internetowych zwykle są relatywnie tanie, przy zachowaniu wysokiej jakości druku. Dodatkowo, zamówione materiały wysyłane są na wskazany przez klienta adres, dzięki czemu realizację projektu można wykonać w całości bez wychodzenia z domu.


Projekt i druk online w pakiecie

Obecnie niemal każda drukarnia online, ma w swojej ofercie nie tylko druk katalogów, wizytówek i innych materiałów reklamowych, ale również ich projektowanie. Tworzy w ten sposób pakiet usług, dostępny dla każdego klienta. Jest to rozwiązanie uniwersalne i komfortowe, jednak nie dla wszystkich. Jeśli Twoja wizytówka ma być zaprojektowana z wykorzystaniem metod niedostępnych dla danej drukarni, stworzony przez tę drukarnię projekt będzie dla Ciebie nieodpowiedni. Takie sytuacje zdarzają się rzadko, jednak przed wyborem drukarni, która nie tylko wydrukuje, ale również zaprojektuje wizytówki, warto zwrócić na to uwagę. Dobrze jest również upewnić się, czy w wybranej drukarni pracuje grafik z doświadczeniem, czy projekty są wykonywane z gotowych szablonów. Takie wizytówki mają ograniczone możliwości personalizowania projektu, przez co ich dopasowanie do rodzaju branży czy osobistych wymagań może być trudne.