Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Długopisy reklamowe i notesy z nadrukiem - zawsze na propsie!

Długopisy reklamowe i notesy z nadrukiem - zawsze na propsie!
2024-03-26


Technologie mobilne i związana z nimi cyfryzacja, automatyzacja i robotyzacja wypychają standardowe metody rejestrowania i powielania treści, zatem tradycyjne notatniki, brulion i długopisy mogą się wydawać przestarzałe. Co za tym idzie, zmienia się ich funkcja reklamowa - do tej pory były to przedmioty codziennego użytku w biurze, szkole i na uczelni, a teraz mogą stanowić zwracający uwagę na siebie upominek z logo. Trzeba też wspomnieć o tym, że wielu z nas męczy elektronika: świecące ekrany powodują ból oczu i niecierpliwi kończący się prąd w bateriach i czas dotarcia do pożądanych funkcji. To zostawia miejsce na dobrze znany przybory piśmiennicze: długopisy i notesy. Warto przypomnieć sobie ich zalety: 

Funkcjonalność i praktyczność

Pomimo postępu technologicznego, spotyka nas wiele sytuacji, w których ręcznie robione notatki bywają niezastąpione. Gdy potrzeba szybkiego zanotowania treści wymagających zapamiętania lub przekazania, wciąż rozglądamy się za notesem i długopisem, a nie za komputerem i smartfonem. Ponadto, w notatkach zawrzeć możemy szkic lub rysunek uzupełniający informację. Badania dowodzą, że ręczne zapisywanie notatek usprawnia zapamiętywanie treści. Zatem długopisy reklamowe i notesy z nadrukiem znajdą swoje zastosowanie w szerokiej gamie sytuacji - od biurowych spotkań, szkoleń, konferencji, poprzez targi branżowe, po codzienne zadania w domu. Ich uniwersalne i oczywiste zastosowanie sprawia, że będą ciągle potrzebne i chętnie używane na co dzień.

Istotne narzędzie marketingowe

Długopisy i notesy reklamowe to nie tylko praktyczne przedmioty codziennego użytku, ale również nośniki reklamowe, zawierające sporo powierzchni na widoczny z daleka nadruk, grafikę lub tekst promocyjny, uzupełniający identyfikację wizualną firm. Tego typu drobiazgi budują świadomość marki i wzmacniają jej obecność w świadomości odbiorcy. Szerokie możliwości personalizacji pozwalają na stworzenie wielu kreatywnych projektów, począwszy od wyboru kolorów, poprzez typografię, rozbudowane grafiki czy materiał, z którego są wykonane. 

Czas oddziaływania na odbiorcę

W przeciwieństwie do niematerialnej reklamy medialnej, elektronicznej lub papierowych ulotek, niewnoszących żadnej dodatkowej wartości dla odbiorcy, artykuły biurowe z nadrukiem, takie jak długopisy lub notesy, mają charakter długotrwały, determinowany czasem użytkowania gadżetu. Tego typu przedmioty są używane przez tygodnie lub miesiące, co gwarantuje stały, subtelny kontakt z eksponowaną na nich marką i przekazem reklamowym. 

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

Ekologia i CSR są od paru lat rosnącym mega trendem konsumenckim, coraz częściej wykorzystywanym przez biznes do promocji swoich wartości. Ma to odzwierciedlenie w procedurach zakupowych przedsiębiorstw,  ograniczających nabywanie produktów mających zły wpływ na środowisko. Na szczęście wiele z gadżetów reklamowych, w tym właśnie długopisy reklamowe i notesy z nadrukiem, są dostępne w wersjach eko: mogą być wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska, takich jak papier z recyklingu czy biodegradowalne tworzywa sztuczne. Dzięki temu, oprócz swojego głównego celu promocyjnego, wyrażają troskę firmy o planetę, co może znacząco wpłynąć na jej postrzeganie przez klientów.

Różnorodności kształtów i nadruków

Rynek gadżetów reklamowych oferuje tak szeroki wachlarz zarówno długopisów, jak i notesów, że każda firma znajdzie coś oryginalnego dla siebie. Mnogość kształtów, materiałów i kolorów pozwala na ich dopasowanie do indywidualnych potrzeb i oczekiwań każdej promocji. Możliwości personalizacji nie ograniczają się jedynie do samego nadruku, ale również do designu, barw, faktury, tworzyw i papieru, a nawet zapachów, tak by całość była spójna z identyfikacja firmy. Daje to nieograniczone możliwości kreowania oryginalnych i zapamiętywanych upominków, które będą wyróżniać się na tle konkurencji.


Jak widać, nowoczesność wcale nie wypiera tradycyjnych gadżetów reklamowych i bynajmniej nie tracą na wartości. Wręcz przeciwnie - im będzie ich mniej, tym bardziej będą pożądane przez odbiorców, z uwagi na prostotę i praktyczne zastosowanie w każdych warunkach. Ich trwałość, uniwersalność i możliwości personalizacji sprawiają, że są cenionym i skutecznym elementem strategii marketingowych wielu firm, pomagając w budowaniu trwałej relacji z klientami oraz wzmacnianiu pozytywnego wizerunku.