Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Dlaczego warto postawić na reklamę drukowaną?

Dlaczego warto postawić na reklamę drukowaną?
2021-08-26


Szukasz najlepszej formy reklamy, która pozwoli Ci wypromować oferowane produkty lub usługi i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców? Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji i wyeksponować indywidualny styl swojej marki? Postaw na reklamę drukowaną! To doskonałe narzędzie komunikacji z potencjalnym konsumentem, dzięki któremu zaakcentujesz swoją pozycję na rynku i zyskasz nowych klientów. Obawiasz się, że druki reklamowe są przestarzałą formą promocji i nie sprawdzą się w dzisiejszym zdigitalizowanym świecie? Nic bardziej mylnego! Po przeczytaniu poniższego artykułu nie będziesz mieć żadnych wątpliwości, że tradycyjna forma reklamy wciąż zapewnia doskonałe efekty.

Wybierz reklamę drukowaną i zbuduj pozytywny wizerunek firmy

Druki reklamowe od lat wykorzystywane są przez firmy w prowadzonych przez nie działaniach promocyjnych, a ich popularność wciąż nie słabnie. To przede wszystkim za sprawą symbolicznej wartości, jaką niesie ta forma reklamy. Klienci chętniej decydują się na zakup danego produktu, gdy widzą, że dana firma inwestuje w druk materiałów promocyjnych – taki zabieg wpływa nie tylko na zwiększenie wiarygodności samej marki, ale także na postrzeganie oferowanych dóbr jako dobrych jakościowo i godnych sprawdzenia. To doskonałe rozwiązanie szczególnie dla firm działających lokalnie – oparcie reklamy na przywiązaniu do tradycji tworzy pozytywnie odbierany komunikat i buduje relacje z potencjalnym klientem.

Ponadto reklama drukowana to znakomity sposób na prezentację zarówno treści, jak i grafiki – odpowiednio zaprojektowane materiały przyciągają wzrok, intrygują i zachwycają najwyższym standardem estetycznym. To wszystko kosztem niewielkiej inwestycji, często dużo mniejszej niż w przypadku reklamy internetowej.

Jaką reklamę drukowaną wybrać? - Fesido

O skuteczności zastosowanej reklamy drukowanej świadczy przede wszystkim odpowiedni wybór rodzaju nośnika przekazu oraz dostosowanie go do potrzeb i specyfikacji danej marki/firmy. Druk, który będzie dobrze promował szkołę języków obcych może nie być skuteczny w reklamowaniu usług księgowych. Nie bez znaczenia jest także segment docelowy, do którego kierowany jest przekaz – forma druku powinna wzbudzać pozytywne skojarzenia i zainteresowanie odbiorcy. Jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na efektywność druków reklamowych jest odpowiedni projekt graficzny, który będzie rzucał się w oczy i zachwycał nienagannym wykonaniem – to zadanie najlepiej zostawić doświadczonemu studiu graficznemu. W ofercie każdej profesjonalnej agencji znajdziemy duży wybór druków, który spełni wszystkie nasze oczekiwania. Klienci najczęściej decydują się na:

Katalogi reklamowe i ulotki – reklama, która się nie starzeje

Najpopularniejszą i ponadczasową formą reklamy są ulotki i katalogi reklamowe. Korzystają z nich nie tylko start-upy i niewielkie firmy, ale także duże przedsiębiorstwa z ugruntowaną pozycją na rynku. Prosty przekaz i ciekawa forma graficzna to doskonały sposób na zaprezentowanie oferowanych produktów lub usług i zachęcenie klienta do zakupu. Pamiętaj jednak, że aby komunikat był dobrze odczytany, projekt ulotki/katalogu powinien być jasny i czytelny. Optymalny efekt zapewni wyważenie grafiki i tekstu oraz odpowiedni dobór czcionek i palety kolorystycznej.

Druk offsetowy czy cyfrowy?

Na efektywność reklamy drukowanej wpływa także właściwy wybór techniki poligraficznej, a zatem druku offsetowego lub cyfrowego.

  • Druk offsetowy wykonywany jest przez urządzenia wymagające specjalnej formy drukarskiej z matrycą. W efekcie wzór odciska się na papierze rolowanym lub arkuszowym. Ta metoda doskonale sprawdza się przy drukowaniu większej liczbie materiałów reklamowych, jak np. ulotek.
  • Druk cyfrowy wykonywany jest z pomocą drukarek cyfrowych. Projekt drukowany bezpośrednio na komputerze wyróżnia znakomita jakość i najwyższy standard estetyczny.