Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Czy reklama na srebrnym ekranie jest opłacalna?

Czy reklama na srebrnym ekranie jest opłacalna?
2018-01-05


Każdy przedsiębiorca wie, jak istotna dla powodzenia biznesu jest skuteczna kampania marketingowa. Reklama pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, a dzięki temu sprawia, że marka staje się bardziej rozpoznawalna, co oczywiście nie pozostaje bez wpływu na sukces finansowy firmy.

Większa skuteczność

Telewizja, radio czy prasa to nie jedyne możliwości, jakie mają do wykorzystania przedsiębiorcy. Jeśli chodzi o skuteczne media, kino jest doskonałym miejscem do emisji spotu reklamowego. Planując kampanię marketingową należy skupić się na działaniach odnoszących wymierny skutek, a więc pozwalających zapoznać się z konkretnym produktem lub usługą czy też zwiększających rozpoznawalność marki wśród potencjalnych klientów. Filmy reklamowe emitowane w telewizji często są przez odbiorców pomijane – telewidzowie nierzadko zmieniają kanał, kiedy tylko zaczyna się blok reklamowy. Podobnie jest z działaniami marketingowymi w radiu czy prasie. Co więc zrobić, aby odbiorca chciał obejrzeć naszą reklamę? Przede wszystkim należy zadbać, aby film był ciekawy i przyciągający uwagę, dobre efekty przynosi więc wykorzystanie elementów zaskoczenia czy humoru. Nie mniej istotne są też warunki, w jakich odbiorca ogląda spot – im bardziej jest skupiony, tym łatwiej w jego pamięci utrwala się przekaz. Znaczenie mają również warunki, w jakich oglądana jest reklama, kino będzie więc najlepszym miejscem do jej emisji.




Lepsza jakość dźwięku i obrazu

Duży ekran oraz kinowe nagłośnienie sprawiają, że reklamę na srebrnym ekranie ogląda się bardziej komfortowo, niż na domowym odbiorniku telewizyjnym. Multikino zapewnia ponadto emisję spotu przy zgaszonych światłach, przez co widzowie w większym stopniu skupiają się na reklamie, a tym samym jej treść zostaje lepiej zapamiętana. Nie można też zapominać, że kino kojarzy się z miejscem, gdzie miło można spędzić czas, a taka atmosfera sprawia, że również odbiór spotów będących elementem kampanii marketingowej jest bardziej pozytywny.



A co poza ekranem?

Film promocyjny to nie jedyna reklama – kina oferują również możliwość prowadzenia kampanii marketingowej poza ekranem i wykorzystują w tym celu przestrzeń kas biletowych czy stoisk z przekąskami. Widz wchodząc do kina i kierując się po bilet widzi plazmy ze zwiastunami oraz reklamami, może też otrzymać ulotki promocyjne, a ponadto funkcję reklamową pełnią odpowiednie naklejki na podłogach, standy i roll-upy bądź ekspozycje.


Czy to się opłaca?

Na sukces kampanii reklamowej składa się wiele elementów, wśród których wymienić można jakość spotu marketingowego, ciekawy scenariusz, a także dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Srebrny ekran oraz kinowe nagłośnienie zapewniają idealnie warunki do emisji filmu promującego daną markę, produkt bądź usługę. Ważne jest również w jakich warunkach widz ogląda reklamę – zgaszone światło sprzyja skupieniu i sprawia, że przekaz łatwiej zapada w pamięć, co decyduje o wysokiej skuteczności spotu. Reklama w kinie z pewnością się więc opłaca.