Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Co uzyskasz, stosując strategię mailingu reklamowego?

Co uzyskasz, stosując strategię mailingu reklamowego?
2023-01-16


Mailing reklamowy wiąże się z wysyłką dużej ilości maili do wielu odbiorców. Dlaczego warto stosować tę formę marketingu bezpośredniego? Tego dowiesz się, czytając ten artykuł.

Powody, dla których warto zdecydować się na korzystanie z mailingu reklamowego

Mailing reklamowy jest uniwersalny, co oznacza, że za jego pomocą mogą być przekazywane różnorodne komunikaty np. edukacyjne, reklamowe i sprzedażowe. Dużym plusem jest także to, że pozwala na prowadzenie precyzyjnych pomiarów efektywności działań. Poza tym mailing reklamowy to ogromny potencjał dla każdej kampanii marketingowej!

Co zrobić, aby mailing reklamowy był skuteczny?

Na samym początku należy ustalić, jaki jest cel mailingu reklamowego. Najczęściej zdecydowanie jest to wzrost sprzedaży. Kolejną ważną rzeczą jest ustalenie grupy docelowej. W tym celu powinieneś wykorzystać wiedzę o swoich Klientach i ich potrzebach. Należy zwrócić uwagę na to, aby do konkretnej grupy odbiorców kierować odpowiednie komunikaty.

Co jeszcze wpływa na efektywność kampanii mailingowej?

Na efektywność kampanii mailingowej wpływa wzbudzający zainteresowanie temat! Jeśli będzie ciekawy i oryginalny, to większa szansa na to, że odbiorca otworzy wiadomość. Niezwykle istotnym elementem jest także call to action, czyli wezwanie do działania, które wskazuje użytkownikowi, co ma zrobić po otwarciu maila. Pomocne może być także umieszczenie w tytule wiadomości bezpośredni zwrot do odbiorcy.

O czym musisz pamiętać, tworząc mailing reklamowy?

Jeśli chcesz, aby mailing reklamowy był skuteczny, warto, abyś zastosował storytelling. Dzięki niemu w łatwy sposób będziesz mógł zbudować zaufanie i świadomość marki. Korzystaj więc z języka korzyści do zaprezentowania swoich usług i produktów. Niezwykle istotne jest także dawanie wartości Klientom poprzez tworzone przez Ciebie treści.

Czy odpowiednia godzina ma znaczenie, jeśli chodzi o wysyłkę e-maili?

Wybór odpowiedniej godziny ma znaczenie, jeśli chodzi o wysyłkę e-maili. Warto wiedzieć, że wiadomości, które przesyłane są wieczorem, mają najwyższe wskaźniki otwarć. Tak samo również jest z tym mailami, które docierają do odbiorców pomiędzy 21:00 a 22:00. Wysoki wskaźnik otwarć uzyskują również te wiadomości, które wysyłane są pomiędzy godziną 19:00 a 20:00. Oprócz godziny znaczenie ma także  także dzień tygodnia. Okazuje się, że najlepszym dniem na przesyłanie maili jest niedziela i czwartek. Ostatni dzień tygodnia ma najwyższy współczynnik otwarć. Natomiast w czwarty dzień tygodnia użytkownicy najchętniej otwierają wiadomości.