Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Co powinieneś wiedzieć o marketingu internetowym?

Co powinieneś wiedzieć o marketingu internetowym?
2018-11-30


Pojęciem marketing określa się różnorodne działania reklamowe, które mają na celu pozyskanie nowych klientów na oferowane usługi lub produkty. Jednakże muszą być to działania dokładnie zaplanowane i dopasowane bezpośrednio do grupy docelowej odbiorców, w innym wypadku nie mają one sensu. Dlatego niezmiernie ważne jest, aby przed podjęciem jakichkolwiek działań opracować długofalową strategię, która pomoże nam osiągnąć zakładane efekty.

Marketing internetowy jak można się domyślić to w takim razie działania reklamowe prowadzone w globalnej sieci. Jego znaczenie z roku na rok wzrasta, ponieważ aktualnie to właśnie przez Internet pozyskuje się największą ilość nowych klientów. Nie będzie grama przesady, jeśli napiszemy, że współcześnie praktycznie każda firma powinna wdrożyć odpowiednie działania z zakresu e-marketingu, aby zwiększyć swoją przewagę rynkową.

Marketing i promocja – to nie to samo!

Marketing (szczególnie ten prowadzony w Internecie) to znacznie szersze zagadnienie niż promocja. Właściwie można powiedzieć, że promocja jest częścią składową dobrze zaplanowanych działań marketingowych. Marketing to także wprowadzenie marki na rynek, budowanie jej świadomości i odpowiedniego wizerunku, a także zwiększenie jej widoczności w globalnej sieci. Tak wielu zadań nie da się wykonać jednym narzędziem, dlatego marketing posługuje się wieloma działaniami, aby osiągnąć założone cele.



Jak to zrobić dobrze?

Jeśli nie posiadamy stosownej wiedzy oraz doświadczenia to najrozsądniej będzie zlecić działania w zakresie marketingu w Internecie wyspecjalizowanej agencji. Taka pomoc pozwoli nam zaoszczędzić mnóstwo czasu oraz pieniędzy, które moglibyśmy utopić, działając we własnym zakresie, trochę po omacku na zasadzie prób i błędów. Potwierdzają to również pracownicy agencji Virtal, przed którymi pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google nie ma tajemnic.

Przegląd działań e-marketingowych

Poniższe działania nie wyczerpują katalogu czynności, jakie możemy wykonywać w ramach marketingu internetowego. Są raczej jego wycinkiem. Ponadto nie każda firma musi wdrażać je wszystkie. Ważne jednak aby wykorzystywać wiele dostępnych możliwości, ponieważ w taki sposób zwiększamy swoją szansę na dotarcie do interesującej nas grupy klientów potencjalnie zainteresowanych tym, co mamy do przekazania i sprzedania.

Pozycjonowanie stron, działania SEO

To działania, które swoim zakresem obejmują wiele czynności zarówno na samej stronie internetowej, jak i poza nią. Ich celem jest doprowadzenie do tego, aby dana witryna wyświetlała się na jednej z pierwszych pozycji w Google. Profesjonalna agencja seo rozpoczyna pozycjonowanie serwisów od wnikliwej analizy zawartości strony. Taki audyt seo odpowiada nam na pytanie, na czym ma polegać optymalizacja stron, czyli mówiąc prościej, co wymaga zmiany, aby strona miała lepsze pozycjonowanie w Google. W kolejnym kroku następuje dobór słów kluczowych poprzedzony analizą branży, konkurencji oraz oferty pozycjonowanej firmy i zachowań jej potencjalnych klientów. Do działań realizowanych przez firmę pozycjonerską należy także pozyskiwanie linków z wartościowych pod względem merytorycznym stron zwane inaczej link building oraz szereg innych czynności, które tylko wykonywane systematycznie dają spodziewane efekty.



Reklamy w Google

Google AdWords to system reklamowy, który pozwala na umieszczanie w wyszukiwarce płatnych linków do stron www. Jest to narzędzie, które odpowiednio wykorzystane pozwala na pozyskanie dużej liczby nowych klientów zainteresowanych konkretnymi usługami i produktami, jakich poszukują poprzez wyszukiwarkę.

Content marketing

To tworzenie użytecznych dla internautów treści tj. wpisy na blogi, poradniki, artykuły eksperckie czy artykuły sponsorowane. Co do zasady muszą być one wartościowym dla użytkownika źródłem wiedzy wpływającym dodatkowo na pozytywny odbiór marki i zwiększenie jej świadomości. Ponadto ciekawe teksty na stronie internetowej przekładają się bezpośrednio na pozycjonowanie serwisu w Google, ponieważ jego roboty premiują strony, na których kolokwialnie mówiąc regularnie coś wartościowego „się dzieje”.

Video marketing

Ten rodzaj działań z roku na rok zyskuje na popularności. Jest przyjazny w odbiorze, jednocześnie angażuje uwagę i przekazuje treści właściwie niezauważalnie. Traktowany jako rozrywka buduje przyjazny obraz firmy w świadomości internautów. Wielu obserwatorów wskazuje, że ten rodzaj promocji stanowi przyszłość Internetu. Warto o tym pamiętać i już dzisiaj rozważyć wdrożenie video marketingu do swoich działań reklamowych.

Marketing społecznościowy i współpraca z blogerami

Generowanie ruchu na stronach internetowych oraz pozyskiwanie klientów poprzez popularne portale społecznościowe to ważny element każdej przemyślanej strategii marketingowej. Jednakże należy pamiętać, aby bardzo rozważnie korzystać z tego narzędzia, ponieważ nie każda platforma społecznościowa będzie odpowiednia dla konkretnego rodzaju biznesu. Wartościową pomocą będzie tutaj współpraca z grupą fachowców z agencji seo, którzy mają odpowiednią wiedzę oraz doświadczenie w angażujących działaniach reklamowych na Facebooku czy Instagramie. Osobnym tematem jest współpraca z influencerami jednak to tak szeroki temat, że należałoby poświęcić mu osobny artykuł.

Marketing internetowy to potężne narzędzie, dzięki któremu każda marka może skutecznie zaistnieć na rynku. Wiele zależy jednak od tego, w jakich rękach to narzędzie się znajdzie. Im bardziej profesjonalne i doświadczone będą to ręce, tym większa szansa na powodzenie projektu. Warto o tym pamiętać.