Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Chamlet po raz drugi

Chamlet po raz drugi
2011-09-28

25 listopada Wrocław, po raz drugi, stanie się centrum najgorszych reklam w Polsce. O godzinie 17.00 w siedzibie Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej odbędzie się uroczysta gala wręczenia nagród dla twórców najsłabszych projektów reklam. Kto zostanie laureatem tego niecodziennego festiwalu?

 

Chamlet to pierwszy w Polsce festiwal reklamy z nieco innej strony. Do konkursu zostali zaproszeni projektanci najgorszych reklam, funkcjonujących w polskiej przestrzeni publicznej. Idea chamleta zrodziła się bezpośrednio w mieście i jego okolicach, czyli w naturalnym środowisku funkcjonowania reklamy. "Za pośrednictwem chamleta wyrażamy nasz stosunek wobec praktyk firm reklamowych, które swoich klientów traktują szablonowo, cynicznie lub jeszcze gorzej" komentuje prof. Michael Fleischer, pomysłodawca festiwalu, kierownik specjalności projektowanie komunikacji i wizerunku instytucji, Uniwersytetu Wrocławskiego.

 

Chamlety zostana? przyznane w pie?ciu kategoriach: najgorsza reklama filmowa, najgorsza reklama prasowa, najgorsza reklama zewne?trzna, najgorsza reklama społeczno-polityczna oraz najgorszy program communication design. - Członkowie kapituły, na wzór hollywoodzkich Oskarów be?da? prezentowac´ publicznos´ci 10 nominowanych i jednego zwycie?zce? w kaz˙dej kategorii. „Naturalnie moz˙na oczekiwac´ stosownego komentarza do kaz˙dej wyróz˙nionej reklamy” komentuje Mariusz Wszołek, współorganizator festiwalu.

 

Nowością tegorocznego festiwalu będzie możliwość zagłosowania na super chamleta, czyli best of the best. Widownia nagrodzi tym samym najgorszą reklamę spośród wszystkich nominowanych.

 

Uroczysta gala odbe?dzie sie? 25 listopada 2011 roku w gmachu Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej o godz. 17.00. - Festiwal jest otwarty dla kaz˙dego, równiez˙ członkowie kapituły be?da? doste?pni dla dziennikarzy i zgromadzonej publicznos´ci.

 

Po zakon´czeniu oficjalnej cze?s´ci festiwalu, w holu głównym Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej be?dzie moz˙liwos´c´ obejrzenia wszystkich zgłoszonych kandydatów do tegorocznych chamletów oraz w mniej oficjalnej atmosferze porozmawiac´ z członkami kapituły; prof. Dolin´skim, prof. Fleischerem czy Dirkiem Henkelmannem - dyrektorem kreatywnym TBWA.

 

Źródło: Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej