Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Carlsberg - trzeci i zadowolony

Carlsberg - trzeci i zadowolony
2011-04-20

Carlsberg posiada 15% udziałów na polskim rynku piwa. Czy planuje walczyć o lepszą pozycję?


Prezes Grupy Carlsberg, Jorgen Buhl Rasmussen sądzi, że są w stanie zwiększyć udziały  w Polsce ale bedzię to powolny i żmudny proces. Nie przewiduje jednak wskoczenia na drugie miejsce,  liderzy, czyli Kompania Piwowarska (SABMiller) i Grupa Żywiec (Heineken), są zbyt silni. Dlatego też Carslberg bez oporów zadowala się trzecim miejscem, przynajmniej dopóki pozostaną zadowoleni z prowadzonego biznesu.  Wzrost ilości sprzedawanego piwa równałby się obniżeniu  cen, a koncern chce przecież zarabiać.

Sprzedaż piwa nie rośnie w Polsce od dwóch lat, nie ma też kandydata do przejęcia przez Carlsberga. Na pytanie o strategię, prezes grupy uchyla rąbka tajemnicy. Po pierwsze, nie zamierzają się skupiać tylko na markach o zasięgu ogólnokrajowym, planują inwestycje również w te lokalne. Jak tylko będzie to możliwe, częsci z nich nadadzą charakter krajowy. Jeśli pójdzie tak jak należy,  staną się wiodącymi produktami w swoim regionie. Ponadto naturalnie nadal będą promowane  marki międzynarodowe, w szczególności Carlsberg. Przyczynić się może do tego nadchodzące Euro 2012, którego sponsorem jest przecież koncern

Od razu rozwiano obawy co do gotowości organizacji zaplecza na mistrzostwa. Ze słów Rasmussena wynika, że przygotowania do sponsorowania kolejnych mistrzostw Europy w piłce nożnej zaczynane są tuż po zakończeniu poprzednich. Podczas Euro 2012 ustawione będą między innymi parki dla fanów, i to nie tylko obok stadionów ale wszędzie tam, gdzie kibice z chęcią siądą przed ekranem z kuflem w ręce. Zaopatrzenie zapowiada się jako potężna operacja, toteż w sponsoringu wezmą udział także pracownicy z centrali Carlsberga.


Te mistrzostwa to dla grupy nie pierwszyzna w sponsoringu, ponoć potencjalny przychód może być bardzo pokaźny, jednak zależy to od wielu czynników. Jeden z nich to zakwalifikowane drużyny, z kluczową ze względu na tradycję "piwnego oglądania" Wielką Brytanią na czele. Jednak nie tylko sprzedaż się liczy, ważna jest także rozpoznawalność Sponsorowanie przekłada się nie tylko na sprzedaż, ale także na dużą rozpoznawalność marki.  A ta aktualnie kojarzona jest przede wszystkim ze sponsorowaniem futbolu.

Nie udało się dostać dokładnej prognozy jaki będzie wzrost zakupu piwa w Polsce podczas mistrzostw. Jeśli będzie słonecznie, to automatycznie sprzedaż wzrośnie, mało komu chce się pić na deszczu i zimnie. Jeżeli podczas mistrzostw świeci słońce i jest ciepło, to piwo sprzedaje się znacznie lepiej niż wtedy, gdy pada i jest zimno. Jeżeli warunki pogodowe dopiszą to sprzedaż piwa w krajach, które organizują mistrzostwa i jednocześnie biorą udział w rozgrywkach wzrosnąć może o 10—15 a nawet 20 proc.

 

 

Źródło: biznes.onet.pl