Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Budowanie bazy SMS marketingu krok po kroku

Budowanie bazy SMS marketingu krok po kroku
2021-06-02


SMS marketing to potężne narzędzie. Wymaga jednak odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, by przyniosło pożądane rezultaty. Zacząć z pewnością należy od zbudowania bazy SMS klientów. Jak to zrobić? Prezentujemy wskazówki, które Ci w tym pomogą!

Baza SMS marketingu – dlaczego jest niezbędna?

Podstawą solidnie przygotowanej kampanii SMS jest baza odbiorców. Można ją zbudować lub też wynająć czy kupić. Choć druga opcja na pewno jest mniej czasochłonna i tańsza, to jednak szacuje się, że ponad 90% firm zbiera własne bazy do wysyłki. Jest to skuteczniejsze niż zakup bazy zewnętrznej, ponieważ dociera się do klientów znających markę i potencjalnie nią zainteresowanych. Jak zbierać numery telefonu? Sposobów jest całkiem sporo i poniżej je przybliżymy. Na początku warto jednak wyjaśnić, dlaczego w ogóle warto nią dysponować! Zacznijmy od tego, jakie korzyści niesie SMS marketing:

  • łatwe i szybkie wysyłanie SMS,
  • bezpośrednia, prosta i szybka komunikacja,
  • wygodne kampanie,
  • możliwość dopasowania narzędzia do potrzeb dzięki SMS API,
  • konkurencyjne ceny.

Baza kontaktów to fundament, na którym można budować efektywną komunikację SMS z klientami – obecnymi, jak i potencjalnymi. Każda kampania musi mieć odpowiednio dobraną grupę docelową, dzięki czemu treści SMS będą trafiać do odpowiednich osób i zwiększą szansę konwersji. Własna baza SMS marketingu pozwala na targetowanie treści, możliwość wykorzystania zintegrowanych rozwiązań czy zachowanie zgodności z RODO.

Jak zbudować bazę SMS marketingu?

1. Rejestracja w e-commerce

Sklepy internetowe są świetnym narzędziem do pozyskiwania numerów klientów. Można to uczynić, np. oferując rabat na kolejne zakupy czy darmową wysyłkę. Najlepiej do tego celu sprawdzi się odpowiednie pole „Newsletter SMS”.

2. Zakupy w sklepie stacjonarnym

Biznesy stacjonarne też nie muszą rezygnować z tego rozwiązania! O numer można poprosić np. w formie założenia karty stałego klienta. W zamian można oferować klientom zniżki lojalnościowe czy informować ich o dostawach towaru, nowych godzinach otwarcia sklepu itp.

3. Korzystanie z usług

Usługodawcy, np. salony kosmetyczne, fryzjerzy, mechanicy czy kluby fitness, mogą poprosić klientów o numer telefonu do celu zarządzania rezerwacjami. Dzięki temu mogą wysyłać im przypomnienia o wizycie, zmianie terminu, ale i o bieżących promocjach czy wolnych terminach na usługi. Numer od klienta najlepiej pozyskać w chwili umawiania go na wizytę.

4. Instytucje, placówki kulturalne

SMS marketing nie jest zarezerwowany wyłącznie dla branży handlu i usług. Obecnie coraz więcej instytucji decyduje się na taką formę kontaktu z klientami. Można ich informować o wizytach w urzędzie czy naborach wniosków, a w przypadku placówek kulturalnych (np. galerie, muzea, filharmonie) mogą to być wiadomości z informacjami o biletach, godzinach otwarcia czy eventach. Jak zbudować bazę klientów? Najlepiej podczas sprzedaży biletów czy umawiania spotkań poprosić o numer, oferując w zamian np. zniżki.