Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Bądź jak Oprah i odnieś sukces!

Bądź jak Oprah i odnieś sukces!
2011-06-02

Po 4560 odcinkach talk-show Oprah Winfrey zszedł z wizji na dobre. Widownia ostatniego odcinka przebiła przy tym najbardziej optymistyczne prognozy – obejrzało go 18 mln osób. Natomiast gości Oprah, poruszane przez nią tematy i refleksje, do których skłaniała widzów, na długo pozostaną w pamięci jeszcze większej rzeszy jej zwolenników i przeciwników.

 

Nie można mieć więc wątpliwości, że tej kobiecie udało się wykreować międzynarodową markę, która przetrwała próbę czasu i niesione przez nią zawieruchy. Co więcej, Oprah Winfrey będzie marką samą w sobie także w kolejnych latach i zapewne długo nikomu nie uda się jej strącić z piedestału.

 

Można zapytać więc: jak się to robi? Jak odnieść tak spektakularny sukces lub chociaż jego namiastkę? Eksperci twierdzą, że każdy może spróbować dokonać tego co Winfrey i twierdzą, że wystarczy przestrzegać siedmiu prostych zasad, które ją samą zawiodły tak wysoko:

 

  1. Naginaj się do swoich klientów.
    Klient powinien czuć się doceniany i dopieszczany. Zaskakuj ich więc tym, co lubią lub co jest im bliskie. Gospodyni talk-show robiła to w części programu zatytułowanej „Oprah’s favourite things” (ulubione rzeczy Oprah) prezentując wszystko, co telewidzowie znali z życia codziennego – od rogalików, przez aparaty fotograficzne po samochody.

  2. Kto nie ryzykuje ten nie zyskuje.
    Jeszcze w 1988 roku Oprah zaprosiła do udziału w programie grupę neonazistów z Kalifornii. To przyciągnęło uwagę opinii publicznej, wyłoniło ją z tłumu innych talk-shows i pokazało, że ma ona odwagę podejmować nawet najbardziej kontrowersyjne tematy.

  3. Odkrywaj nowe horyzonty.
    Oprah zaczynała w 1983 roku jako gospodyni niszowego programu. Od tamtej pory udało się jej zostać stałym gościem w domach na całym świecie – miliony widzów nie opuszczały ani jednego odcinka jej talk-show. Wydała także swój własny magazyn oparty na tematyce i fabule programu i on również szybko stał się przebojem. Teraz chce zawojować świat… swoją własną siecią telewizyjną OWN.

  4. Odsłoń się.
    Bardzo często przedsiębiorca odcina się od marki, która pozostaje bezosobowa. Ale nie Oprah. Przez lata trwania programu widzowie usłyszeli wiele jej bardzo osobistych wyznań – między innymi, że w wieku 9 lat była molestowana seksualnie. O ile nie jest to telewizyjne show, nie trzeba aż tak się odsłaniać, ale bycie widocznym, żywym i ściśle powiązanym w świadomości klientów z marką, pozwala budować zaufanie, bo z natury obdarzamy z nim ludzi, a nie przedmioty nieożywione.

  5. Zdobywaj poparcie.
    Popularność tego talk-show to także w dużej mierze zasługa znanych osobistości i gwiazd, które niejednokrotnie pojawiały się na wizji, opowiadały o sobie i – przede wszystkim – publicznie popierały Oprah i to, co robiła.

  6. Walcz o wpływy.
    Czym bardziej jesteś wpływowy, tym lepiej ma się Twój biznes. To prosta zasada, która zawsze się sprawdza. Jak wykreować swój image jako osoby wpływowej? Od tego choćby są stowarzyszenia, izby i zrzeszenia – przystępuj do nich, włączaj się w ich działalność, bądź widzialny jako ich członek.

  7. Wiedz, kiedy odejść.
    Oczywiście najlepszy moment, to szczyt sławy lub możliwości. Wtedy można śmiało pójść dalej, jak Oprah z OWN.

 

 

Źródło: inc.com