Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Artykuły reklamowe środkiem komunikacji z otoczeniem

Artykuły reklamowe  środkiem komunikacji z otoczeniem
2011-01-18

Wszechobecna fala obrazów w reklamie telewizyjnej oraz w gazetach i kinach zalewa nas w takim stopniu, iż coraz rzadziej korzystamy z możliwości naszej wyobraźni.
Ostra walka konkurencyjna w sferze reklamy toczy się jednak nie tylko przy pomocy przekazów publicznych. Wielkie firmy dawno odkryły już wartość dobrego, spójnego obrazu marki w oczach klienta, poprzez formę przekazu związaną z artykułami promocyjnymi.
Jak wykazują badania przeprowadzone w lutym 2010 roku przez firmę ConQuest Consulting - rynek gadżetowy jest stabilny, o solidnych podstawach, dzięki czemu zdołał obronić się przed kryzysem gospodarczym. Jego wartość szacowana jest na 1,5-2 mld złotych, a nawet spodziewany jest  kilkunastoprocentowy wzrost.
Harris Interactive , firma sondażowa, przeprowadziła badania na temat wskaźników popularności i roli poszczególnych gadżetów w kształtowaniu społecznego życia nastolatków. Najnowszy i super wypasiony telefon okazał się być „absolutnie konieczny” do tego, aby móc utrzymać status społeczny. Co ciekawe – jeszcze dwa lata temu, sytuacja była zgoła odwrotna -telefon nie miał wpływu na popularność.
Jak wynika z badań, głównymi odbiorcami artykułów reklamowych są przede wszystkim firmy z branż  farmaceutycznych, tytoniowych, alkoholowych, konsultingowych oraz finansowych. Tendencje rynkowe wskazują również na coraz większe zainteresowanie się tymi produktami mikro i małych przedsiębiorców. Deklarują oni chęć zakupu tych gadżetów, na których mogą umieścić swój logotyp.
Wobec tych faktów trudno pozostać obojętnym. Za produktami reklamowymi kierowanymi do potencjalnych odbiorców stoją przecież pieniądze. Należy zatem przypuszczać, że reklamodawcom nie jest obojętne, czy ich prezent zostanie odrzucony, czy też osiągnie założone cele reklamowe.
Jaka jest więc alternatywa na dotarcie z przekazem do klienta? Jedną z propozycji mogą być wzbudzane emocje poprzez wręczanie upominków. W reklamie emocje odgrywają podstawową rolę we wszystkich fazach komunikatu. Uzależnia się od nich spostrzeganie, zapamiętywanie, przypominanie komunikatów reklamowych, one także odpowiedzialne są za budzenie żądzy posiadania i określanie poziomu zadowolenia.
Upominki reklamowe pełnią dziś zarówno funkcję emocjonalną, budującą dobre relacje oraz handlową, jako wartość dodana, która zwiększa sprzedaż. Bardzo często stanowią one ważny element strategii promocyjnej firmy, wykorzystywane są np. w programach lojalnościowych czy motywacyjnych.
Pojęcie gadżetu w reklamie jest bardzo obszerne, a sam artykuł reklamowy może spełniać kilka marketingowych ról. Właściwe wykorzystanie tego produktu może być doskonałym uzupełnieniem miksu marketingowego. Artykuły reklamowe dodane do produktów firmy motywują konsumenta do dokonania lub zwiększenia zakupów. Na pozytywną ocenę gadżetu wpływa przede wszystkim jego użyteczność, oryginalność oraz jakość. Upominki pozbawione tych cech mogą być potraktowane jak zwykła ulotka i wzbudzić w konsumencie chęć pozbycia się go zaraz po otrzymaniu.
Oferując klientowi artykuł promocyjny,  musimy pamiętać, że w rzeczywistości oferujemy wartość, którą jest zadowolenie, przywiązanie, wdzięczność, pozytywny wizerunek firmy i marki. A zatem,  nie należy traktować upominku jako celu samego w sobie, lecz jako doskonałą formę komunikacji z otoczeniem.

 

Ewa Ogiegło
www.proklient.pl