Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Aranżacja sklepu, czyli jak doprowadzić klienta do produktu

Aranżacja sklepu, czyli jak doprowadzić klienta do produktu
2013-08-27

Przy aranżowaniu sklepu bardzo ważną, jeżeli nie najważniejszą kwestią, jest doprowadzenie klienta do odpowiedniego produktu lub przyciągnięcie jego uwagi odpowiednim wzorem, kształtem lub kolorem. W tym oto celu właśnie wymyśla się, projektuje, wykonuje, a na końcu wkomponowuje w przestrzeń sklepową materiały POS.

 

POS, z języka angielskiego Point Of Sale, czyli materiały wspierające sprzedaż. Określenie POS przyjęło się w polskiej terminologii, jednakże właściwym określeniem jest POSM, czyli Point Of Sale Materials. W USA czy Rosji używa się również określenia POP, czyli Point-of-Purchase.

 

Wyeksponuj i przyciągnij

 

Aby odpowiednio wybrać Point Of Sale Materials należy postawić się w sytuacji klienta. Jego perspektywa jest wiążąca i kluczowa. Należy pamiętać, że klient chodząc po sklepie jest z każdej strony atakowany różnego rodzaju produktami, logami, kolorami, a każda rzecz na półce woła, aby ją kupić. Wyróżnienie się w tym gąszczu towarów jest bardzo trudną sprawą, a tym bardziej przekonanie człowieka do zakupu. Dlatego firmy wykorzystują tak wiele różnych możliwości wyeksponowania i zaciekawienia oka potencjalnego odbiorcy. Odpowiednie wyeksponowanie danej marki może przynieść zwiększenie sprzedaży.

 

Popatrz tu, popatrz tam

 

Do Point Of Sale zalicza się różnego rodzaju materiały, które są praktycznie w każdej możliwej części sklepu. Wśród nich są stojaki na ulotki (counter card), które postawić można na ziemi. Są też naklejki, które nakleić można na półkę, na ścianę, ale i również na podłogę, czy w każde inne możliwe pole sklepowe. Stosowane są również makiety powiększonego produktu, które swoją wielkością przyciągają oko. Można też skorzystać z reklam ruchomych przytwierdzanych do krawędzi półki lub stojących na niej – to tzw. wobblery. Z półki mogą zwisać materiały z logo produktu – takie materiały nazywamy hangerami. Są bloczki z ulotkami, broszury o produkcie, reklamy stojące (stands), reklamy podświetlane (lightbox), zadrukowane paski umieszczane na krawędzi półki, który zawierają hasło oraz logo (shelfliner). Element reklamowy umieszczany nad stojakiem reklamowym (topper), interaktywny POSM składający się z komputera/ekranu dotykowego (infokiosk) itd. Opcji jest wiele, a ich kombinacji jeszcze więcej.

 

Siła materiału

 

Materiały POS dzielimy na miękkie i twarde. Do miękkich zaliczamy wszystkie rozwiązania wykonane z tektury lub papieru. Do twardych zaliczamy materiały robione z plastiku, metalu, drewna itp. Niezależnie od wyboru materiału, przy obecnym stanie techniki, z każdego z nich można wyczarować prawdziwe arcydzieła, które z pewnością nie zostaną pominięte przez oko klienta robiącego zakupy.

 

Point Of Sales Materials stwarzają multum możliwości, a tylko od Ciebie zależy, jak one zostaną wykorzystane, jak zostaną wykreowane i koniec końców, czy trafią do klienta.

 

Chcesz zobaczyć wykorzystanie materiałów POS, wejdź na http://www.cpr.wroc.pl/cpr/index.php?option=com_content&view=article&id=29