Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Apple przegonił Google

Apple przegonił Google
2011-05-11

Agencja badań rynku Millward Brown w raporcie BrandZ Top 100 po raz szósty wyłoniła największe marki na świecie. Głównymi kryteriami porównania były dynamika, konkurencyjność i wartości marek. Bardziej niż na rozpoznawalność zwracano uwagę na komunikację z klientem. Ostatecznie, po raz pierwszy od czterech lat to nie Google znalazło się na pierwszym miejscu. Wyprzedziło je Apple. Zaś pierwsza dziesiątka największych marek na świecie wygląda następująco:

 

1. Apple
Wartość marki: 153,285 mld dolarów. Zmiana rdr: +84 proc.
Gigant z Cupertino w Kalifornii zdecydowanie objął prowadzenie pozbawiając Google zajmowanej od 4 lat pozycji lidera i nie wydaje się, by planował się gdzieś stamtąd ruszać. Wybuch popularności iPodów i iPadów w znacznej mierze przyczynił się do takiego stanu rzeczy.

2. Google
Wartość marki 111 mld dolarów. Zmiana rdr: -2 proc.
Właściciel usług takich jak Gmail, Picassa, Google Maps i Google Earth ugruntował swoją pozycję na solidnym, drugim miejscu.


3. IBM

Wartość marki 101 mld dolarów. Zmiana rdr: +17 proc.

Jeden z pionierów przemysłu informatycznego nie pozwoliłby sobie na miejsce poza podium, i tak oto stoi sobie skromnie na trzeciej pozycji.

4. McDonald's
Wartość marki 81 mld dolarów. Zmiana rdr: +23 proc.
Koncern, który ustanowił rekord świata w liczbie transakcji znalazł się tuż za czołówką. Cóż, widocznie komputery, internet i elektronika są dla ludzi ważniejsze niż jedzenie.

5. Microsoft
Wartość marki 78,2 mld dolarów. Zmiana rdr: +2 proc.

Znane wszystkim cudowne dziecko Billa Gatesa, właściciel najpopularniejszego systemu operacyjnego, pożeracz Nokii a niedługo także Skype'a zajął dopiero piąte miejsce, ale przecież bywało gorzej...

6. Coca-Cola
Wartość marki 73,8 mld dolarów. Zmiana rdr: +8 proc.

Najchętniej spożywany środek do odrdzewiania, słynna Coca-Cola, z nami od zawsze i na zawsze...

7. AT&T
Wartość marki 69,9 mld dolarów. Zmiana rdr: bez zmian.
Przedsiębiorca komunikacyjny. Z logiem zwanym Gwiazdą Śmierci, dający w swojej historii zatrudnienie jedenastu noblistom.

8. Marlboro
Wartość marki 67,5 mld dolarów. Zmiana rdr: +18 proc.

Najpopularniejsze papierosy świata, symbol męskości, wolności i początku ery walki z nikotynizmem. Ósma pozycja.

9. China Mobile
Wartość marki 57,3 mld dolarów. Zmiana rdr: +9 proc.
Chiński operator telefonii komórkowej, zaszczytna dziewiąta lokata.

10. General Electric
Wartość marki 50,3 mld dolarów. Zmiana rdr: +12 proc.

Spuścizna po Thomasie Edisonie zamyka pierwszą dziesiątkę największych marek świata.


Źródło: biznes.onet.pl