Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

5 najczęstszych błędów w link buildingu

5 najczęstszych błędów w link buildingu
2020-01-22


W pozycjonowaniu bardzo ważny jest tak zwany link building. Jak sama nazwa mówi, chodzi o to, by na innych witrynach pojawiały się linki do naszej strony. Czasami jednak osoby odpowiedzialne za działania SEO popełniają błędy w link buildingu. Warto wiedzieć o nich nieco więcej, by ustrzec się przed nimi w przyszłości.

Linki przychodzące są potrzebne do tego, aby osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Roboty analizujące wszystkie witryny bardzo je lubią, aczkolwiek czasami możemy popełnić błąd w link buildingu, czego owocem będzie na przykład spadek w wynikach wyszukiwania, bądź co gorsza zbanowanie naszej witryny. Tego jednak przecież żadna osoba by nie chciała. Dlatego też należy wiedzieć jakie błędy popełniane są najczęściej podczas takich działań SEO. Unikanie ich sprawi, że efekt pozycjonowania będzie trwały i oczywiście skuteczny.

Co nagle to po diable, czyli zbyt szybki przyrost linków nie wróży dobrze

Jeśli zależy nam na naturalnym SEO musimy wiedzieć, że linki na innych stronach są bardzo ważną rzeczą pomagającą nam osiągnąć dobry wynik w wyszukiwarkach. Oczywiście mówimy tu o pozyskanych linkach, które są dodane ręcznie. Roboty Google’a są tak stworzone, by od razu znaleźć nienaturalne pozyskanie linków. Oczywistym jest, że nagłe pojawienie się kilkuset, czy kilku tysięcy łącz prowadzących do naszej witryny nie należy do naturalnych. O ile jeśli chodzi o różne domeny można uznać, że rzeczywiście coś mogło zaciekawić czytelników naszej witryny, o tyle linki prowadzące z jednej strony będą w stu procentach uznane za nienaturalne. Powinniśmy unikać takich sytuacji.

Linki z portali o innej tematyce niż nasza

Większość domen posiada tak zwany profil tematyczny, który rzecz jasna nawiązuje do treści, które pojawiają się na stronie. Należy więc pamiętać o tym, by linki pojawiały się na portalach o profilu podobnym do naszego. Dlatego też algorytmy Google’a nie lubią linków pochodzących z innych portali pod względem tematycznym. Przykładem niech będzie łącze z witryny o sporcie, a konkretnie o piłce nożnej, który trafia do… sprzedawcy obrabiarek CNC. Co innego, by docelowo był to link np. do sklepu ze sportowym obuwiem. Wtedy widać nawiązanie.

Linki, których profil jest nienaturalny

Czasami podczas tworzenia linkbuildingu możemy trafić na łącza, które niestety nie są naturalne i nie będą one pomagały w działaniach SEO. Należy więc zwrócić uwagę na to, by linki były różnorodne. Przede wszystkim pamiętajmy o różnych rodzajach łącz. Mamy na myśli na przykład frazy z nazwą firmy, takie, które zawierają pełny adres witryny, bądź przyciski CTA (Call-to-action, a więc np. zobacz więcej, kliknij w link). Należy również pamiętać o frazach poradnikowych, gdzie na przykład linkujemy tytuł, a także frazach pozycjonowanych.

Linkbuilding ze słabych domen

Kolejnym błędem przy pozycjonowaniu jest pozyskiwanie linków ze słabych domen. Mamy na myśli tutaj takie adresy, które posiadają niski wskaźnik Trust Flow. Dotyczy to także na przykład niespójnych pod względem tematycznym blogów, a także katalogów, na których niestety panuje tak zwany chaos. Są to katalogi, gdzie nie ma podziału na przykład na branże. Słabymi domenami będą także portale ogłoszeniowe, które nie mają odpowiedniego podziału tematycznego, bądź ogłoszenia są już nieaktualne.

Złe sąsiedztwo również jest niewskazane

W przypadku linkbuildingu ze średnich domen również musimy uważać na to, by nasza witryna nie znalazła się na portalu, który linkuje do treści pornograficznych, bądź takich, które reklamują leki i hazard. Często zdarza się tak, że domeny tego typu umieszczają łącza wręcz hurtowo, przez co mogą być przez algorytm zaklasyfikowane jako spam. Dlatego też należy unikać linków w takich miejscach.

Jak widać, istnieje wiele miejsc, na których nie powinniśmy umieszczać linków. Czy w związku z tym powinniśmy uniknąć linkbuildingu? Oczywiście, że nie, ponieważ za pomocą łącz, rzecz jasna dodanych na odpowiednich witrynach będziemy mogli cieszyć się wysoką pozycją w wyszukiwarkach. Należy jednak zwracać uwagę na to, gdzie dodajemy link, jeśli chcemy uniknąć późniejszych kłopotów. Jeżeli szukasz skutecznego rozwiązania dla firm, wybierz agencję interaktywną https://www.kobosystem.pl/ która skutecznie zajmie się linkbuildingiem Twojej firmy.