Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

3 kroki do skutecznego programu lojalnościowego. Jak go stworzyć?

3 kroki do skutecznego programu lojalnościowego. Jak go stworzyć?
2017-12-14



Programy lojalnościowe to dla Twoich klientów chleb powszedni. Udział w tego rodzaju programach proponują im sprzedawcy w dużych sieciach supermarketów, na stacjach benzynowych, ale także w wielu sklepach internetowych. Jest ich tak wiele i często są skonstruowane w tak nieprzemyślany sposób, że ich skuteczność jest bardzo niska, co potwierdzają badania. 

Czy naprawdę warto inwestować w to energię i co zrobić, aby Twój program lojalnościowy był inny i przynosił prawdziwe, mierzalne efekty?


Czy program lojalnościowy w e-commerce się opłaca?

Oczywiście, że tak! Różnego rodzaju raporty udowadniają, że pozyskanie nowego klienta jest znacznie droższe, niż zatrzymanie przy sobie starego i że to właśnie ta druga grupa generuje znaczącą część Twoich przychodów (statystycznie rzecz biorąc, aż 80% Twoich zysków pochodzi od zaledwie 20% Twoich klientów). Warto więc skupić się na tych, których już znasz i zaproponować im coś wyjątkowego, aby zostali z Tobą na dłużej.


Jak przygotować skuteczny program lojalnościowy?

1. Określ swój cel

Zastanów się, co ma Ci dać Twój nowy program lojalnościowy i określ ten cel jak najbardziej szczegółowo. Oczywiście, ma on generować zyski, ale co poza tym? Dobry program lojalnościowy może naprawdę wiele! Dzięki niemu możesz np.:

  • poprawić wyniki sprzedażowe o X procent,
  • zwiększyć przyrost nowych klientów,
  • poprawić wizerunek swojej firmy,
  • pozyskać cenne informacje na temat zachowań Twoich aktualnych klientów itd.

Myśl poza schematem pt: „Nieustanne zwiększanie zysków” i postaraj się określić wszystkie swoje cele za pomocą liczb. Dla przykładu ustal, że chcesz, aby w ciągu 3 miesięcy 15 Twoich starych klientów objętych programem lojalnościowym po raz kolejny dokonało zakupu w Twoim sklepie. Dzięki współczesnym narzędziom (takim jak np. edrone) lojalność jest mierzalna, dlatego skorzystaj z tej szansy, aby dowiedzieć się, czy Twoja strategia jest skuteczna.

2. Daj klientowi coś wartościowego

Wiesz już, co da Ci Twój program lojalnościowy – brawo! Teraz czas, aby zastanowić się, co da on Twojemu klientowi. Kupon rabatowy? Stałą obniżkę? Prezent? Darmową dostawę? Opcji jest naprawdę dużo, jednak nie każda z nich będzie odpowiednio kusząca dla Twojej grupie docelowej. Testuj różne opcje, analizuj historie poprzednich transakcji i zrozum, kim są ludzie, którzy u Ciebie kupują, a dużo łatwiej będzie Ci ustalić, co będzie dla nich odpowiednią bonifikatą.

3. Ustal zasady gry i harmonogram

Jak długo będzie trwał Twój program lojalnościowy? Jaką akcję trzeba będzie wykonać, żeby zostać nagrodzonym? Kiedy zaczniesz sprawdzać i analizować wyniki swoich działań? Odpowiedz sobie na te pytania zanim Twój program lojalnościowy zacznie działać, a będzie Ci łatwiej zapanować nad całą sytuacją. Podczas planowania szczegółów używaj kalendarza, aby wyznaczać konkretne dni i nie zapomnij wziąć pod uwagę sezonowości i specyfiki swojego biznesu.


Skuteczny plan lojalnościowy? Personalizuj i automatyzuj!

Te trzy, w gruncie rzeczy proste, zasady na pewno ułatwią Ci zaplanowanie i przeprowadzenie skutecznej kampanii lojalnościowej. Pamiętaj też, że żyjemy w czasach, w których wiele procesów możemy poddać automatyzacji. Jeżeli chcesz uprościć swoją pracę i wysyłać w pełni spersonalizowane wiadomości mailowe dokładnie w tym momencie, w którym Twój klient wykona jakąś akcję, użyj specjalnego systemu CRM, który ułatwi Ci wykonywanie wszystkich niezbędnych w tej kampanii zadań.