Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

2,5 tony gotowe aby zabić - to Ty

2,5 tony gotowe aby zabić - to Ty
2011-06-21

Rozpoczęła się nowa kampania z cyklu "Zapnij pasy. Włącz myślenie", która ma zwracać uwagę na pasażerów podróżujących na tylnym siedzeniu samochodu.

 

Kampanię poprzedziły przeprowadzone przez firmę PBS DGA badania postaw i zwyczajów Polaków, związanych z korzystaniem z pasów bezpieczeństwa. Wyniki badań wskazują, że polscy kierowcy i pasażerowie siedzący z przodu samochodu w zdecydowanej większości zapinają pasy. Natomiast pasażerowie jadący z tyłu pojazdu robią to znacznie rzadziej.

W odpowiedzi na zidentyfikowany problem przekaz kampanii został skupiony na ryzyku, na jakie naraża siebie, kierowcę i współpasażerów osoba, która nie zapina pasów, siedząc na tylnej kanapie samochodu.

Przygotowany w dwóch wersjach spot reklamowy w obrazowy sposób uświadamia, że w chwili zderzenia pasażer siedzący z tyłu osiąga masę zderzeniową wielokrotnie przewyższającą jego wagę. To sprawia, że życie nie tylko jego, lecz także życie osób jadących z przodu - kierowcy i pasażera - jest zagrożone.

Fabuła została tak skonstruowana, by przypomnieć kierowcy, że to on w głównej mierze odpowiada za bezpieczeństwo wszystkich w samochodzie, ma zatem prawo i obowiązek wymagać od innych zapięcia pasów, czego - jak również wynika z badań - kierowcy zwykle nie robią.

W ramach kampanii wykorzystywane są zróżnicowane media. Reklamy pojawią się w TV, radiu, kinach, internecie, prasie, na billboardach i w taksówkach. Na potrzeby kampanii została także uruchomiona strona internetowa internetowa www.bezpieczniwpasach.pl, na której weryfikacji poddano najczęstsze mity związane z zapinaniem pasów bezpieczeństwa. Stoiska edukacyjne kampanii pojawią się także na 12 piknikach "Lata z Radiem" w całej Polsce.

Kampanię realizuje konsorcjum firm, w skład którego wchodzą: agencja reklamowa BBDO Warszawa, odpowiadająca za strategię komunikacji i przygotowanie reklam we wszystkich mediach; dom mediowy Media Direction OMD, odpowiedzialny za planowanie i zakup mediów do kampanii; agencja Proximity, dbająca o działania PR; agencja ARS Communication, odpowiedzialna za realizację działań eventowych, oraz firma PBS DGA, która zrealizowała badania. Całość prac konsorcjum koordynuje Anna Pasternak, communication and special project manager z BBDO Warszawa. Osobą koordynującą projekt ze strony KRBRD jest Joanna Flieger, specjalista PR. Reżyserem spotu jest Przemek Bogdanowicz, dyrektor kreatywny BBDO Warszawa.

 

Źródło: www.mediarun.pl