Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

10 LOGOprzykazań

10 LOGOprzykazań
2011-05-20

Niby nic takiego – ot, taki znaczek, który będzie symbolizował firmę. A tymczasem logo jest niezmiernie istotnym elementem, który ma pomóc zapaść w pamięć klientów, stać się dla nich rozpoznawalnym, unikatowym i przyczynić się do pełnego sukcesu. Tylko jak to zrobić, żeby spełniło te wszystkie funkcje?

1. Logo nie musi mówić, czym firma się zajmuje.
Logo restauracji nie musi przedstawiać jedzenia, dentysty – zębów, a sklepu meblowego – mebli. I chociaż pozornie wydaje się to odpowiednim i logicznym rozwiązaniem, naprawdę można wymyślić coś znacznie lepszego. Nie wierzysz? A przecież logo Mercedesa nie przedstawia samochodu, Virgin Atlantic – samolotu, a Apple – komputera, a i tak są rozpoznawalne przez miliony ludzi...

2. Nie każde logo potrzebuje symbolu.
Czasami wystarczy logotyp, czyli nazwa firmy ubrana w ciekawą czcionkę, kształt itp. Tak naprawdę to indywidualna decyzja, czy logotyp ma komponować się z symbolem.

3. Projektowanie logo to proces dwukierunkowy.
Grafik przyjmuje propozycje i sugestie klienta. Przygotowuje logo uwzględniając je w mniejszym lub większym stopni. Ale gdy klient kręci nosem i chce dorzucić swoje „trzy grosze”, grafik nie powinien się obruszać, tylko uwzględnić sugestie poprawek – niech klient sam zobaczy, jak bardzo są nietrafne.

4. Picasso też musiał od czegoś zacząć.
Szkicuj! To żaden wstyd. A poza tym, pomysły często łatwiej rodzą się między ołówkiem a kartką niż między myszką a monitorem.

5. Lepiej się przeliczyć, niż spóźnić.
Proces projektowania może być długi i mozolny, niekiedy zmusza nawet do zabrania się do pracy od nowa. Dlatego jeśli nie masz pewności ile czasu zajmie Ci praca nad logo, załóż, że będzie to znacznie dłużej niż by to mogło się wydawać.

6. Tylko ciuchy mogą być modne.
Trendy przychodzą i odchodzą i nawet ma to sens, ale tylko gdy mówimy o odzieży i butach. Zaś logo musi przetrwać próbę czasu i modowe zawirowania. Dlatego nie oglądaj się na to, co jest teraz trendy. Bądź indywidualistą i wyróżniaj się z tej modnej masy.

7. Nie ma jak czerń.
Jeśli projektujesz w czerni i do samego końca unikasz naniesienia kolorów, jesteś w stanie lepiej skupić się na samej koncepcji. Zaś nawet niewielka ilość koloru, może dac mylne wrażenie, że logo jest OK.

8. Stosowne czyli dostosowane.
Projektujesz logo dla kancelarii prawniczej? Zapomnij o akcentach humorystycznych. A może masz przygotować projekt dla sklepu z zabawkami? Byle tylko nie był zbyt poważny!

9. Prostota wpada w oko.
Proste logo daje szerokie pole do działania w kwestii wielkości i jest bardziej chwytliwe. Wystarczy spojrzeć na loga takich marek jak Mitsubishi, Samsung, FedEx, czy BBC – żadne z nich nie jest szczególnie skomplikowane, ale dzięki temu łatwo je zapamiętać.

10. Jeden i ani jednego więcej.
Dokładnie tyle szczególnych elementów czy cech powinno mieć dobre logo, aby się wyróżniać. Więcej „bajerów” daje przeważnie odwrotny efekt od oczekiwanego – logo jest pstrokate, trudne do zapamiętania.


Źródło: logodesignlove.com