Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Targi branżowe i ich znaczenie w produkcji reklamowej

Targi branżowe i ich znaczenie w produkcji reklamowej
2014-05-19

Targi to, najczęściej coroczne spotkania biznesu danej branży. Organizuje się je w celu ułatwienia przedsiębiorcom biznesowych relacji i stworzenia platformy wymiany wiedzy i doświadczeń. W Polsce, co roku odbywa się ponad 200 różnych imprez targowych. Powierzchnia, którą wynajmują wystawcy na czas targów przekracza pół miliona m kw.

Na targach prezentują się wielkie marki, ale także coraz częściej mali wytwórcy, rzemieślnicy. Formuły poszczególnych imprez są pomyślane w taki sposób, aby stworzyć firmom jak najwięcej możliwości nawiązania kontaktów handlowych. Targi krajowe, nie mają jednak tak dużego rozmachu i długoletnich tradycji jak odpowiednie im imprezy na Zachodzie. Kraje europejskie prócz imprez narodowych są też często gospodarzami wielkich targów międzynarodowych.

 

            W najbliższych dniach, na przełomie 20-23 maja w Niemczech odbędzie się FESPA. Największe, międzynarodowe targi związane z produkcją reklamową. FESPA jest międzynarodową organizacją zrzeszającą rynek tekstyliów, sitodruku i druku cyfrowego. Jest organizatorem wystaw i targów branżowych. Organizacja powstała w 1962 roku. Została założona przez niewielką grupę europejskich stowarzyszeń sitodruku. Motywacją do powstania była potrzeba stworzenia platformy wymiany wiedzy związanej z drukiem. Jedną z ważniejszych aktywności tej instytucji jest organizacja właśnie targów branżowych. Są oni platformą do budowania relacji biznesowych w branży, okazją do pozyskania kontrahentów. Targi FESPA to zawsze wielkie wydarzenie, na którym swoją promocję mają nowe maszyny drukarskie, często tak innowacyjne, że ich pojawienie pociąga za sobą poważne zmiany na rynku drukarskim. Wystawiają się producenci maszyn, wytwórcy i dystrybutorzy materiałów drukarskich.

 

Targi w dobie Internetu

 

            Na przestrzeni ostatnich lata znaczenie targów branżowych znacznie się zmieniło. Zwłaszcza, jeśli chodzi o targi w Polsce. Jeszcze kilkanaście lat temu było to właściwie jedyna okazja dla biznesu do poszukiwania nowych maszyn, innowacyjności, partnerów, poddostawców. Kilkudniowa impreza, na której pojawiali się wytwórcy działający w ramach tej samej dziedziny, była jedyną okazją do poznania branży i jej wytworów. Przedsiębiorca, który myślał o rozwoju np. swojego parku maszynowego czekał na imprezę targową. Tam w jednym miejscu mógł porównać oferty, zweryfikować swoje plany w oparciu o doświadczenia innych a być może zupełnie zmienić swoje zamiary zakupowe. Być może wystawcy nie inwestowali tak bardzo w swoje stoiska targowe. Liczyła się sama obecność, w myśl zasady, że liczy się treść, nie forma.

            Dziś przedsiębiorca planujący zakup nowej maszyny, może bez wychodzenia z biura porównać wiele ofert. Dokładnie zestawić parametry przykładowych maszyn, przemyśleć cenę, prowadzić negocjacje. Może znaleźć opinie innych przedsiębiorców. Wszystkie te udogodnienia są możliwe dzięki Internetowi i szybkiej wymianie informacji. Na bieżąco poznajemy technologiczne nowinki i cenową koniunkturę. Internet umożliwia nam dostęp do wszystkich tych informacji. Nie bez znaczenia dla tej zmiany roli imprez targowych są zmiany gospodarcze w naszym kraju. Na początku lat dziewięćdziesiątych, kiedy to targi cieszyły się największą popularnością, wolnorynkowa gospodarka w Polsce dopiero raczkowała. Dziś konkurencja w każdej dziedzinie jest nieporównywalnie większa. Imprezy targowe zaś służą raczej budowania wizerunku marki czy firmy niż są rzeczywistą okazją do transakcji. To wydarzenie raczej o charakterze marketingowym. Dziś wystawcy inwestują znacznie większe pieniądze w prezentację, a więc w wygląd swoich stoisk. Nieco inaczej wygląda sytuacja targów międzynarodowych. To nadal potężna platforma wymiany, której mocy nie zmniejszył Internet.

 

Międzynarodowe targi branży drukarskiej

 

            Centrum Produkcji Reklamowej jest firmą zajmującą się produkcją reklamową, której nieodzowną częścią jest druk. Udział w targach międzynarodowych jest dla takich podmiotów bardzo ważny. Od wielu lat corocznie Centrum Produkcji Reklamowej bierze udział w FESPIE. Takie targi, bowiem to nadal najlepsza okazja do obserwacji trendów produkcyjnych oraz nowych technologii. Głównie z uwagi na swój międzynarodowy charakter. Trendy w produkcji reklamowej w Europie znacząco różnią się od tych w Polsce. Na Zachodzie tekturowe, ekologiczne materiały, takie jak standy, ekspozytory, zabudowy targowe są realizowane z dużym powodzeniem od lat, w Polsce to nadal raczkująca dziedzina. Oczywiście w Polsce także szuka się materiałów ekonomicznych i w produkcji np. materiałów POS coraz chętniej sięga się po tekturę. Jednak nadal główną przyczyną jest aspekt ekonomiczny, nie ekologiczny. Na zachodzie zaś tektura jest znacznie bardziej modna i dlatego więcej buduje się tekturowych stoisk targowych, nie tylko, dlatego, że tektura jest tańsza niż tworzywa. Lokalny rynek i lokalne trendy są łatwe w obserwacji. Inaczej sytuacja wygląda z podglądaniem tych trendów poza granicami kraju. Chociażby przez bariery językowe i dystans nie jesteśmy w stanie być w tej kwestii na bieżąco. Umożliwia to właśnie platforma wymiany, jaką stanowią targi FESPA. Dodatkowo tak, duże międzynarodowe wydarzenie skupia producentów nie tylko z Europy, ale całego świata, w tym producentów z Chin. Chcą być innowacyjnym przedsiębiorcą w Polsce warto zwrócić swoją uwagę na Zachód. Na targach swoje premiery będą miały nowe maszyny i ciekawe rozwiązania produkcyjne. Te rozwiązania często nadają nowy ton produkcji reklamowej. Technologie, mające swoje premiery na FESPIE mocno wpływają na produkcję także w Polsce. To bez wątpienia impreza, którą powinien odwiedzić przedsiębiorca z branży, który nie chce zostawać w tyle. Centrum Produkcji Reklamowej znajdziecie na hali B2-461

Serdecznie zapraszamy także na naszą stronę www.cpr.pl