Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Surf in the City: futurystyczne fantasy autorstwa Paula Ripke i Nika Ainley’a

Surf in the City: futurystyczne fantasy autorstwa Paula Ripke i Nika Ainley’a
2014-07-09

Fotolia przedstawia trzecią międzynarodową parę artystów: niemieckiego fotografa Paula Ripke i brytyjskiego ilustratora cyfrowego Nika Ainley’a. Duet w ramach projektu TEN by Fotolia stworzył pracę pt.: „Surf in the City”, która dostępna będzie przez 24 h do darmowego pobrania w dniu 10 lipca na stronie www.tenbyfotolia.com.

W trzeciej odsłonie edukacyjnej i kreatywnej Kampanii TEN by Fotolia, bank zdjęć kontynuuje swoje zobowiązanie do tworzenia sztuki cyfrowej dostępnej dla wszystkich oraz promocji artystów z całego świata. Co drugi miesiąc, serwis Fotolia zaprasza dwóch znanych, międzynarodowych artystów, fotografa i grafika, do współpracy nad wspólnym dziełem sztuki. Praca odzwierciedla różne kultury i artystyczne tła artystów, ujawniając ich unikalną wizję przyszłości. Autorami trzeciej pracy Kolekcji TEN jest dwóch samouków: niemiecki fotograf Paul Ripke i brytyjski ilustrator cyfrowy Nik Ainley.

Surf in the City, jazda na fali, gdzie spotyka się mitologia i technologia

Fotograf i miłośnik wielkomiejskiej przestrzeni Paul Ripke, chciał stworzyć projekt, który reprezentuje miasto Hamburg z futurystycznego punktu widzenia. Najbardziej bystrzy obserwatorzy rozpoznają w pracy wielkie miasto portowe Hamburg; miejsce, gdzie współistnieją wiatraki, dźwigi, przemysł i ekologia. Inni po prostu dadzą się poprowadzić tajemnicy projektu.

Scena przedstawiona w pracy pokazuje postapokaliptyczne miasto z niesamowitym spokojem. Ruch jest wszechobecny – w falach, surferze w powietrzu, żaglach w oddali... a jednak, wszystko wydaje się być zamrożone w czasie. Mężczyźni i kobiety wtapiają się w krajobraz tak, jakby byli duchami wody. Wakeboarder, (Frederic "Freddy" von Osten, Mistrz Europy 2012 i 2013 oraz Mistrz Świata 2012), który dominuje tę nadnaturalną scenę, przeskakując wiele ludzkich ciał, symbolizuje zwycięstwo człowieka nad elementami. Według Paula Ripke, to sport przyszłości, a "surfowanie po mieście" nie musi wcale być tak odległą fantazją.

Wspólny projekt promuje eksplorację i kulturową różnorodność

Według Paula Ripke, projekt jest pięknym przykładem pracy zespołowej. – Różnorodność zawsze pomaga osiągnąć lepsze efekty – mówi, a współpraca przy TEN jest idealnym tego przykładem. Jednym z głównych powodów, dla których zaangażował się w projekt jest zamiłowanie do pracy z ludźmi z różnych krajów, a także do łączenia stylów, co pozwala stworzyć coś wyjątkowego. Ilustrator Nik Ainley, który dołączył do projektu TEN w dużej mierze dlatego, że chciał pracować z Ripke, potwierdza. – Współpraca jest bardzo zabawna, zwłaszcza gdy wasze poszczególne style są różne. Bardzo dobrze się bawiliśmy przy tym międzynarodowym projekcie – mówi. – Możliwość pracy z takim fotografem jak Paul była czymś, czego nie mogłem odrzucić – przyznaje ilustrator cyfrowy.

O artystach

W tym miesiącu, Kolekcja TEN by Fotolia połączyła dwóch artystów z różnych krajów, którzy nigdy nie spotkali. Oni jednak mają co najmniej jedną wspólną cechę: obydwaj są samoukami. Wykorzystując jako inspirację powiedzenie „Jak jest wola, to jest i metoda”, zbudowali swoje kariery ucząc się rzemiosła i dzięki wielkiej ciekawości i wytrwałości.

Paul Ripke, fotograf

Niemiecki profesjonalny fotograf Paul Ripke nigdy oficjalnie nie studiował fotografii, ale to nigdy nie powstrzymało go przed realizacją swoich celów. Dzięki poczuciu ciekawości i zaangażowania w ciężką pracę, udało mu się przekonać do pracy ze sobą takie marki jak Red Bull, Axe, Hermes Europe i Hugo Boss. Nie ukrywa faktu, że aby być fotografem, trzeba być kreatywnym i wiedzieć, jak korzystać z ze swojego sprzętu. – Ale w sumie, to wszystko jest tylko teoria. Najczęściej trzeba po prostu wyjść na zewnątrz i rzeczywiście coś robić – mówi Paul.

 

 

Nik Ainley, artysta cyfrowy

Brytyjski ilustrator cyfrowy Nik Ainley zwierzył się serwisowi Fotolia – Moje początki są zupełnie nie-kreatywne. Po ukończeniu szkoły średniej studiowałem na wydziale fizyki w Londynie i to właśnie w tamtym czasie odkryłem Photoshopa. Oczarowany narzędziem, zaczął poświęcać większość wolnego czasu na naukę tego programu. Nie trwało długo, zanim wiedział, że ścieżka jego kariery odwróci się od fizyki w stronę sztuki cyfrowej. Chociaż czuje, że jego sukces można przypisać przynajmniej w części szczęściu, to jego determinacja i pragnienie wiedzy, pozwoliły mu zabłysnąć i przyciągnąć wzrok dużych marek, takich jak Starbucks, Virgin, Pepsi, itp.

Uczenie się od artystów

W dniu 10 lipca na www.tenbyfotolia.com oraz kanale TEN na youtube http://www.youtube.com/tencollection zostanie udostępnione wideo making-of w formie tutoriala, w którym krok po kroku artyści pokażą w jaki sposób stworzyli pracę – od ich pierwszego spotkania do gotowego projektu.

Obejrzyj zwiastun filmu tutaj.

Kompletny plik .PSD z pracą „Surf in the City” z wszystkimi warstwami, efektami, ustawieniami fotograficznych miar oraz zasobami banku zdjęć Fotolia będzie dostępny do pobrania za darmo w czwartek, 10 lipca przez 24 godziny na www.tenbyfotolia.com.

 

O projekcie TEN Fotolia

Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik .PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku .PSD, w którym będzie można zobaczyć wszystkie warstwy i wykorzystane techniki. Projekt TEN wspierają międzynarodowi partnerzy Adobe i Wacom, a także lokalni Wilogo, EIZO oraz Eduweb.pl.

***

Informacje dodatkowe o banku zdjęć Fotolia

Fotolia, wiodący w Europie bank zdjęć typu microstock, z siedzibą w Nowym Yorku, dostarcza swoje usługi dla klientów 23 krajów i regionów, w 15 różnych językach. Posiadając w swoich zasobach wybór 29 milionów obrazów cyfrowych i klipów wideo, Fotolia oferuje jedną z największych na świecie baz obrazów cyfrowych wysokiej jakości. Ponad 4,9 miliona osób wybiera serwis Fotolia jako źródło zdjęć, ilustracji, grafik wektorowych i wideo HD royalty-free w przystępnej cenie. Wraz
z pojawieniem się Kolekcji Infinite, Fotolia stała się pierwszym ogólnoświatowym microstockiem oferującym obrazy pochodzące od profesjonalnych agencji,jak i artystów niezależnych. Przywództwo serwisu Fotolia w sektorze obrazów cyfrowych jest rozpoznawalne poprzez szeroką współpracę, m.in. z Associated Press.

Dołącz do serwisu Fotolia na Facebooku i Twitterze.

Kontakt dla mediów w Polsce:

Beata Jaroszewska

Dyrektor Operacyjny Fotolia

press_pl@fotolia.com

Tel. +48 22 389 70 52

Agencja PR:

Karolina Szaflarska

karolina.szaflarska@globalbrand.pl

Tel. + 48 22 428 27 82